کد خبر: ۸۳۶۷۶۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷
" شب قبلِ استیضاح فاطمی امین، حواله ۷۵ خودرو شاسی بلند به نمایندگان مجلس داده شد!"

جزئیات تازه در خصوص ادعای رشوه خودرویی دولت به مجلس!

احمد رسولی نژاد عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در روزی که قرار بود وزیر استیضاح شود، اسناد زیادی با خود به همراه آورده بودم و دفاع ما با سند و مدرک بود، اما دفاع وزیر شعاری با آمار‌های ساختگی بود. در آن روز اگر یک نماینده مجلس بی‌طرف هم بود و صحبت‌های موافقان استیضاح را می‌شنید کاملا با استیضاح وزیر موافقت می‌کرد. در آن روز قبل از شروع سخنرانی من یکباره اعلام شد که رای‌ها به استیضاح وزیر برگشته است و در همان روز مباحثی مطرح شد که شب قبل از استیضاح وزیر در خیابان سمیه در ساختمان وزارت صمت حواله ۷۰ تا ۷۵ خودرو شاسی بلند به نمایندگان مجلس داده شده است.
جزئیات تازه در خصوص ادعای رشوه خودرویی دولت به مجلس!
آفتاب‌‌نیوز :

در حالی که دولت اظهارات یک نماینده در خصوص رشوه خودرو به نمایندگان جهت عدم استیضاح وزیر صمت را رد کرده است، خبرگزاری ایسکانیوز نیز به نقل از یک نماینده نوشت: استیضاح وزیر صمت در اواخر سال گذشته مطرح شد، اتفاقی که این روز‌ها با حواشی روبرو شد و تعدادی از نمایندگان مجلس ادعا کردند که اختصاص حواله خودرو به تعدادی از نمایندگان مجلس از سوی وزارت صمت مانع استیضاح او شده است. سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنعت معدن و تجارت در اواخر خرداد ماه سال ۱۴۰۱ هم به منظور پاسخگویی به سوال نمایندگان در صحن مجلس شورای اسلامی حضور یافت و نتوانست نمایندگان مجلس شورای اسلامی را در خصوص «علت ضعف عملکرد این وزارتخانه در کنترل قیمت کالا‌ها و عدم توانایی در پشتیبانی از صاحبان صنایع و بهره‌برداران معدن» قانع کند و بدین ترتیب نخستین کارت زرد نمایندگان مجلس یازدهم به دولت سیزدهم نصیب وزیر صنعت، معدن و تجارت شد. وی برای بار دوم نیز در اواخر آذرماه ۱۴۰۱ در صحن مجلس حاضر شد و این بار نیز با کارت زردی دیگر جلسه نظارتی مجلس را ترک کرد. فاطمی امین دومین کارت زرد خود را به دنبال ناکامی در اقناع نمایندگان درباره «علت افزایش قیمت خودرو توسط خودروسازان علی‌رغم دستور و تاکید صریح رئیس‌جمهور و مخالفت مجلس» دریافت کرد.

استیضاح وزیر صمت یک مطالبه عمومی است

درحالی که بحث‌هایی درباره استیضاح وزیر صمت مطرح بود، اما این اتفاق رخ نداد و تعدادی از نمایندگان مجلس معتقدند که اختصاص حواله خودرو به تعدادی از موافقان استیضاح نمایندگان مجلس مانع موفقیت استیضاح وزیر شده است.

احمد رسولی نژاد عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در این باره اظهار کرد: در دوره قبل که موضوع استیضاح وزیر صمت مطرح شد، طبق برآورد‌هایی که داشتیم تا شب آخر تعداد موافقان استیضاح ۶۰ به ۴۰ بود و تنها ۴۰ درصد از نمایندگان مجلس مخالف استیضاح وزیر صمت بودند.  در روزی که قرار بود وزیر استیضاح شود، اسناد زیادی با خود به همراه آورده بودم و دفاع ما با سند و مدرک بود، اما دفاع وزیر شعاری با آمار‌های ساختگی بود. در آن روز اگر یک نماینده مجلس بی‌طرف هم بود و صحبت‌های موافقان استیضاح را می‌شنید کاملا با استیضاح وزیر موافقت می‌کرد. در آن روز قبل از شروع سخنرانی من یکباره اعلام شد که رای‌ها به استیضاح وزیر برگشته است و در همان روز مباحثی مطرح شد که شب قبل از استیضاح وزیر در خیابان سمیه در ساختمان وزارت صمت حواله ۷۰ تا ۷۵ خودرو شاسی بلند به نمایندگان مجلس داده شده است.  بعد از این اتفاق تعداد موافقان استیضاح ۸۵ و مخالفان ۱۸۵ نفر شد، که در تاریخ مجلس این اتفاق در آرای استیضاح رخ نداده بود، اگر استیضاح وزیری مطرح می‌شد یا وزیر برکنار می‌‎شد یا با اختلاف کمی برکنار نمی‌شد نه با ۱۰۰ نفر اختلاف. همیشه این سوال برای من بود که ما موافقین استیضاح با دست پر وارد مجلس شدیم، چرا این اتفاق افتاد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: من آن روز را روز سیاه در تاریخ مجلس می‌دانم. البته امیدواری زیادی به جلسه بعدی استیضاح دارم و این بار ما دست رو می‌کنیم. این هشدار را به مسئولان می‌دهم که توقع نداشته باشند در دفاع از مردمی که بی کیفیت‌ترین خودرو‌ها را سوار می‌شوند، با ملاحظه صحبت کنیم.

رئیس‌جمهور وزیر صمت را برکنار کند

وی با اشاره به اینکه وزیر صمت فقط مربوط به خودرو نیست، گفت: در لوازم خانگی نیز صدای مردم در آمده است. استیضاح وزیر صمت یک مطالبه عمومی است. استیضاح در این دوره برخلاف جلسه قبل که ۴ صفحه داشت، ۲۹ صفحه در ۴ محور دارد.  هنوز دیر نشده وزیر صمت ظرف امروز و فردا استعفا دهد یا رئیس جمهور محترم او را عزل کند. عزل یک وزیر ناکارآمد نه تنها لطمه‌ای به دولت نمی‌زند بلکه سبب تقویت آن می‌شود.

 احمد علیرضابیگی نیز یکی دیگر از نمایندگان مجلسی است که موضوع اختصاص حواله خودرو به تعدادی از نمایندگان مجلس برای مخالفت با استیضاح را مطرح کرده است.

علیرضابیگی مدعی شده که بنا ندارد از امتیازاتی که داده شده است صحبت کند، اما خوب است هیات رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی بیاید تکلیف آن خودرو‌هایی که به نمایندگان داده شد را مشخص کند، چرا قریب به ۷۰ تا ۷۵ دستگاه خودرو در اختیار نمایندگان قرار گرفت و تکلیف و ارتباط آن را با موضوع استیضاح نمایندگان روشن کنند.

وی با طرح این ادعا که این خودرو‌ها در استیضاح گذشته داده شده است، ادامه داد: تکلیف آن ۷۰ خودرو شاسی‌بلندی که در اختیار مجلس قرار گرفت و ارتباطش با منتفی شدن استیضاح باید مشخص شود، انتظار این است که هیات رئیسه در این خصوص ورود پیدا کند و موضوع ۷۰ دستگاه را به صورت نقد مشخص کنند که چه بوده است؟

وی در پاسخ به این سوال که آیا در مورد خودرو‌هایی که عنوان شد، اسناد و مدارکی برای اثبات دارید، گفت: یک نماینده مجلس دارد این را به شما عنوان می‌کند که ۷۰ خوردو شاسی بلند به نمایندگان و تعدادی از کارکنان مجلس تحویل داده شده است. بیایند مشخص کنند که مبنایش چه بوده است. عاشق چشم و ابروی چه کسی بودند؟ به چه کسانی داده شده است؟

نامه وزیر صمت به دادستان کل کشور: اتهام واگذاری خودرو به نمایندگان، در شان دولت و مجلس انقلابی نیست

گفتنی است که بعد از طرح ادعای رشوه دولت به مجلس برای جلوگیری از استیضاح فاطمی امین، امروز وزیر صمت با ارسال نامه‌ای خطاب به حجت الاسلام و السملین محمدجعفر منتظر از دادستان کل کشور خواست به خبر واگذاری خودرو به نمایندگان در جریان استیضاح وی که در رسانه‌ها منتشر شده، در اسرع وقت رسیدگی شود.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، در نامه «سیدرضا فاطمی امین» آمده است: به استحضار می‌رساند روز گذشته خبر نادرستی مبنی بر واگذاری خودرو به نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت منتشر شد. چنین اتهام فسادی در شأن دولت مردمی و مجلس انقلابی نیست؛ با توجه به صدمه چنین اظهاراتی به اعتماد عمومی و تضعیف سرمایه اجتماعی کشور، خواهشمند است دستور فرمایید این موضوع در اسرع وقت بررسی و اقدامات قانونی جهت تعقیب قضایی خطاکاران انجام شود.

واکنش مجلس

سیدنظام الدین موسوی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص اظهار کرد: در پی ادعای یک نماینده مبنی بر واگذاری ۷۵ خودروی شاسی بلند به نمایندگان مجلس در جریان استیضاح سال گذشته وزیر صمت، این موضوع از سوی حراست قوه مقننه مورد بررسی قرار گرفت و کذب بودن آن مشخص شد. هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان نیز با قید فوریت به این مسأله ورود کرده ‌و طرح این اتهام از جانب نماینده مذکور را مورد رسیدگی قرار خواهد داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
فقط خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
3
113
اگر در بلاد کفر چنین اتفاقی بیفتد، وزیر یا خودکشی می‌کنه یا استعفا می دهد. اما در کشور ما فقط توجیه و تکذیب می کنند. کاش کمی به فکر لحظه مرگ و شب اول قبرشان باشند که نه مال و فرزند به داد انسان می رسد و نه پست و مقام.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
2
89
یک‌ نماینده می گوید۷۰ خودرو شاسی بلند رشوه داده شده، یک نماینده تکذیب می کند!
این حرفها تشویش اذهان عمومی نیست، الحمدلله همه نماینده ها هم از فیلتر شورای نگهبان عبور کرده اند.
اینطوری انتظار دارید جوانان به دولت ،... اعتقاد داشته باشند؟!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین