کد خبر: ۸۳۶۸۶۱
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲
انتقاد از شرایط دشوار اقتصادی کشور و مشکلات معیشتی مردم

هشدار جهانگیری: پلمب کسب‌وکار مردم بخاطر حجاب به صلاح کشور نیست

سیاست مقابله با عدم رعایت حجاب، به پلمب کردن بعضی رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و مجتمع‌های تجاری و نهایتا محدودیت در کسب‌وکارهاى خدماتى کوچک رسیده است. باید به سیاستگذاران چنین اقداماتی گفت با فشار به فعالان اقتصادی نمی‌توان به‌دنبال حل یا کاهش مسائل اجتماعی و فرهنگی بود.
هشدار جهانگیری: پلمب کسب‌وکار مردم بخاطر حجاب به صلاح کشور نیست
آفتاب‌‌نیوز :

اسحاق جهانگیری معاون اول روحانی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم نوشت: سیاست مقابله با عدم رعایت حجاب، به پلمب کردن بعضی رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و مجتمع‌های تجاری و نهایتا محدودیت در کسب‌وکارهاى خدماتى کوچک رسیده است. باید به سیاستگذاران چنین اقداماتی گفت با فشار به فعالان اقتصادی نمی‌توان به‌دنبال حل یا کاهش مسائل اجتماعی و فرهنگی بود.

جهانگیری افزود: در شرایط دشوار اقتصادی کنونى و مشکلات معیشتی مردم، که مورد توجه و اولویت کشور هم قرار گرفته است، تأمین امنیت سرمایه‌گذاری و حمایت از اشتغال و کسب‌وکارها، ضروری‌ترین وظیفه همه نهاد‌های حاکمیتی و همه قوا است. از این رو اتخاذ سیاست‌های مناسب خارجی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی که به اقتصاد کشور کمک کند و از اشتغال موجود صیانت به‌عمل آورد، لازم است.

در رونق فعالیت‌های بنگاه‌های بزرگ که نقش کلیدی را در رشد اقتصادی دارند حرف اول را سیاست خارجی مدبرانه و پیش‌برنده می‌زند که می‌تواند تسهیل‌کننده فعالیت بنگاه‌های بزرگ باشد و به کاهش هزینه آن‌ها کمک کند. اکنون ارتباطات بانکی، جذب سرمایه‌گذاری خارجی، انتقال فناوری‌های نوین و... به علت عدم توفیق در سیاست رفع تحریم‌ها، با دشواری همراه شده و این وضعیت فعالیت‌های اقتصادی بنگاه‌های بزرگ را تحت تأثیر قرار داده است.

در رونق کسب‌وکار‌های کوچک که نقش محوری در ایجاد اشتغال و رفاه مردم دارند، حرف اول با سیاست‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است که باید حامی فعالیت آن‌ها باشند. متأسفانه در این شرایط، ظاهرا اولویت، حل مسائل اجتماعی و فرهنگی از طریق تحت فشار قرار دادن این بنگاه‌های خدماتی کوچک شده است. برای یادآوری باید گفت که در اثر کرونا فقط در سال ۹۹ بیش از یک میلیون شغل از دست رفت و هنوز شاغلین کشور به قبل از کرونا هم نرسیده است.

براى شفاف‌تر کردن موضوع باید توجه داشت که هر کسب‌وکارى ذی‌نفعان متعدد دارد. سرمایه‌گذاران و مالکان، مدیران و کارکنان، مشتریان و استفاده‌کنندگان خدمات و نهایتا تأمین‌کنندگان مواد اولیه مصرفی و سایر نیاز‌های آن‌ها.

اختلال در کسب‌وکار‌ها و پلمپ آن‌ها به این زنجیره بزرگ و همچنین اشتغال آسیب می‌زند، شهروندان نگران، ناراضی و سرگردان می‌شوند و هزینه حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی کشور بر پیکر رنجور اقتصاد کشور و زندگی مردم سربار می‌شود. تداوم این رویکرد که دستاورد‌های آن نامعلوم و مضرات آن آشکار است به صلاح کشور نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
13
54
کاملا مشخص هست که مسولان تصمیم گیر در این برهه بدترین سناریو را اجرا می کنند و قطعا قصد آنها به شکست خواهد انجامید فقط هزینه خواهیم داد.
این ها به تاریخ درس پس می دهند.
انتخاب نوع حجاب امری خصوصی هست و نه قابل اجبار به انسان ها.....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
10
45
حالا خب دیگه دارن راننده‌های تاکسی را مجبور میکنن که برای حجاب تذکر بدن دیگه تصور کنین چه‌ها که شود!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
64
15
به شما ربطی نداره همین بی حجابها را شما درست کردید باید از حمایت کردن اینها شرمسار شوید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
دولت‌ها چگونه می‌توانند بی حجابی درست کنن. و یا مانع آن بشوند ؟؟؟ همین الان دولت رئیسی چگونه می‌تواند مانع بی حجابی بشود؟؟ این حجم از نفهمیدن خیلی عجیب است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
28
8
اوپال هم مال شماست ؟
ناشناس
|
France
|
۱۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
7
30
حجاب کاری اعتقادی است که باید شرمنده باشید ای جماعت تبلیغاتی که میلیارد ها دلار وتومان حیف ومیل کردید ونشد
حالا هم میلیاردها دلار خرج حجاب اجباری کنید
که حتی اگر موفق هم بشوید که نخواهید شد
بازهم شکست این سناریو قطعی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
5
26
چرا در فروشگاه شهروند پلمپ نمیشه مگر مدیر مرکز اپال مسئول پوشش مردم است که آنجا را پلمپ میکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
27
13
چطور زمان کرونا کسب و کارها مجبور بودن قوانین وضع شده از جمله ساعت کاری، فاصله اجتماعی و غیره رو اجرا کنن اما الزام رعایت قوانین مربوط به پوشش میشه اجحاف به کسب و کارها؟!
مدیریت فضای یک مغازه، رستواران و یا هر چیز دیگه به مدیر اونجاست. کاسب که فقط دنبال دخل و خرج نباید باشه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین