کد خبر: ۸۳۶۹۳۶
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۱
ایران اخیرا یک کشتی در دریای عمان را توقیف کرده بود

آمریکا یک محموله نفت ایران را توقیف کرد

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع خود مدعی شد که اقدام اخیر ایران مبنی‌بر توقیف کشتی در دریای عمان، در پاسخ به اقدام آمریکا مبنی‌بر توقیف نفت ایران بوده است.
آمریکا یک محموله نفت ایران را توقیف کرد
آفتاب‌‌نیوز :

خبرگزاری رویترز به نقل از سه منبع ادعا کرد که ایالات متحده طی روز‌های اخیر، نفت ایران در یک نفتکش در دریا را توقیف کرده است.

این خبرگزاری همچنین به نقل از یک شرکت امنیت دریایی، ادعا کرد که ایران پس از این اتفاق، اقدام به توقیف یک نفتکش کرده است.

این شرکت همچنین عنوان کرد که اقدام آمریکا پنج روز پیش از توقیف کشتی در دریای عمان توسط ایران رخ داده است.

همچنین فاننشیال تایمز در این‌باره نوشت که، محموله نفت ایران پیش از این‌که توسط آمریکا توقیف شود در مسیر به مقصد خود در چین بوده است.

اخیرا ارتش ایران اعلام کرده بود: بر اثر تصادم یک فروند کشتی ناشناس با یک شناور ایرانی در آب‌های خلیج فارس که منجر به مفقود شدن دو نفر و زخمی شدن چند تن دیگر از خدمه این شناور شد، کشتی ناشناس بر خلاف مقررات بین‌المللی مبنی‌بر کمک به شناور و مصدومان، اقدام به فرار از خلیج فارس نمود که بلافاصله پس از درخواست از سوی مرکز تجسس و نجات دریایی (MRCC)، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در قالب مرکز بین‌المللی امنیت دریایی مستقر در چابهار اقدام به رهگیری، شناسایی و توقیف کشتی ناشناس در دریای عمان کرد.

در این عملیات ناوشکن بایندر نیروی دریایی ارتش با حکم قضایی، کشتی متخلف را که با پرچم جزایر مارشال در حال فرار بود، توقیف و به آب‌های ساحلی جمهوری اسلامی ایران هدایت کرد.

ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا روز پنج‌شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که عصر امروز نفتکش "ادونتیج سوئیت" با پرچم جزایر مارشال در دریای عمان توسط نیروی دریای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران توقیف شده است.

ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا این اقدام را "مغایر با قوانین بین‌المللی" و "مخل امنیت و ثبات منطقه‌ای" خواند و از جمهوری اسلامی ایران خواست تا فورا این نفتکش را آزاد کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین