کد خبر: ۸۳۷۲۰
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۵:۰۷
حکم‌ میثاقیان به ابومسلم مثل پروین به پرسپولیس است

حنطه: برای عنایتی هنوز هم مشکی رنگ عشق است!

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب-مهدی جاویدی: علی‌ حنطه این روزها یکی از پرطرفدارترین مربیان شهرستانی لیگ‌برتر ایران است. 4هفته ابومسلم را در دست گرفته و هر 12 امتیاز بازی‌های آن را هم تصاحب کرده چه مقابل استقلال‌ اهواز پایین‌نشین در اهواز و چه برابر ذوب‌آهن بالانشین در اصفهان. کارنامه سابقش نشان می‌دهد خیلی خوش‌شانس نیست اما از صمیمیتی که امسال با بازیکنانش پیدا کرده نباید به سادگی عبور کرد. 

- دیده‌اید مطبوعات به شما لقب اسپالتی داده‌اند؟
(بلند می‌خندد) بله اما بابا ما کجا اسپالتی کجا. این لطف مطبوعات است که با این القاب مرا تشویق به درخشش بیشتر می‌کنند و از این بابت بسیار تشکر می‌کنم. یاد می‌آید دوران فوتبالم در ابومسلم نیز همین‌قدر به من لطف داشتند و برایم لقب می‌تراشیدند. 

- چه لقبی زمان بازیگری داشتید؟
آن موقع به من می‌گفتند حنطه ورون! میانه میدان خوب دریبل می‌کردم و شوت‌های محکمی هم می‌زدم که باعث شده بود تماشاگران ابومسلم به شدت تشویقم کنند. مهمتر از آن هم با موی تراشیده بازی می‌کردم که می‌گفتند ورون! یادش به خیر چه دورانی بود. 

- به غیر از ابومسلم جای دیگری هم بازی کرده‌اید؟
نه من 19سال است که در لباس مشکی ابومسلم بازیکن و مربی بوده‌ام و فکر می‌کنم همین دلیل هم باعث شده برای این تیم یک دلسوز واقعی باشم. باور کنید به خاطر ابومسلم بسیاری از پیشنهادات خوبم را جواب ندادم چون نتوانستم از این تیم بگذرم. ما با ابومسلم بزرگ شده‌ایم و با فرهنگ و تماشاگرانش زندگی کرده‌ایم. 

- ما، یعنی شما و اکبر میثاقیان؟!
اکبر آقا هم برای این این تیم زحمت کشیده و همواره مورد احترام کوچک و بزرگ‌های ابومسلم است. ایشان حکم بزرگ تیم ما را داشته و دارند و همواره ارادت خاصی نسبت به ایشان دارم. ابومسلم تماشاگرانی دارد که با برد آنها به آسمان می‌روند و با باختش سرشکسته می‌شوند. باید باشید و ببینید که فرق این تیم با سایر تیم‌های شهرستانی دیگر چقدر است. بعد می‌فهمید چرا حاضر نشدم از ابومسلم به تیم دیگری بروم. 

- چه شد که پس از میثاقیان، برگی‌زر ، حجازی، پیروانی شما سکاندار این تیم شدید؟
خب حقیقتا تلخ بود که ابومسلم باخت‌های متمادی می‌آورد و کسی نبود به دادش برسد. پس از آنکه نیامدن اکبرآقا به مشهد مسجل شد طی گفت‌و‌گویی آمادگی خود را به سردار بنی‌اسد اعلام کردم و پیشنهاد دادم برای یک‌بار هم که شده به من اعتماد کنند. من خاک‌خورده تیم بودم و تجربیات خوبی طی دوران 7ساله دستیاری خود در لیگ‌برتر داشتم. با موافقت سردار بلافاصله مشغول به کار شدم و لطف خدا و دعاهای توسل چهارشنبه شب‌های کانون هوادارانمان باعث شد به لطف امام رضا(ع) ابومسلم تکانی به خودش بدهد. 

- به میثاقیان گفتید که می‌خواهید سرمربی ابومسلم شوید ناراحت نشد؟
ایشان نه‌تنها ناراحت نشد بلکه مرا امیدوارتر و مصمم‌تر کرد که از عهده‌اش بر خواهم آمد. من و آقای میثاقیان همچنان رابطه شاگرد و استادی داریم و همواره از ایشان برای پیشرفت خود و تیمم کمک می‌گیرم. 

- با چنین اظهارنظری نمی‌ترسید بردهای ابومسلم را به پای میثاقیان بنویسند؟
این باعث افتخار من است که پیشرفت شاگرد را پای استادش بنویسند. برای من موفقیت ابومسلم شرط است همانطور که برای اکبرآقا هم همین‌طور است. ابایی از این موضوع ندارم که با ایشان مشورت می‌کنم و نباید فراموش کرد که ابتدای فصل هم من و ایشان با هم تیم را بسته‌ایم. معتقدم همان‌قدر که پروین برای پرسپولیسی‌ها معتبر و محترم است اکبرآقا هم برای ابومسلمی‌ها قابل احترام است. امیدوارم اکبرآقا استقلال‌اهواز را هم سربلند از لیگ خارج کند و مطمئنا این اتفاق خواهد افتاد. 

- رمز موفقیت تیمتان را در این چهار بازی در چه می‌دانید؟
صداقت، صداقت و صداقت. با بازیکنم رفیق هستم و بدون هیچگونه غروری که من سرمربی‌ام و تو بازیکن به او کمک می‌کنم. به هرحال در دوران بازیگری آموخته‌ام که وقتی بازیکن ببیند مربی‌ برایش دل می‌سوزاند برایش سر می‌گذارد. یک نکته هم در نتیجه‌گیری ما بسیار تاثیرگذار بود که برمی‌گشت به سیاستی که سردار بنی‌اسد در پیش گرفت. 

- لابد منظورتان تغییر و تحول در کادر مدیریتی است...
بله، ایشان با چند جابجایی موثر بهترین تصمیمات را برای برطرف شدن مشکلات تیم گرفتند که باید تبریک گفت ضمن اینکه اضافه شدن آقای دکتر محمدزمان شرایط ما را دگرگون کرد. ایشان به تیم ما پول تزریق کرد و با برطرف کردن مشکلات به لحاظ روحی هم ابومسلم را دگرگون کرد. من که وقت ایشان را می‌بینم دعایش می‌کنم و به این تصمیم سردار احسنت می‌گویم. 

- شایعاتی مبنی بر پیوستن رضا عنایتی به ابومسلم شنیده می‌شود این موضوع تا چه اندازه صحت دارد؟
اول که بگویم شایعه نیست و واقعیت دارد. رضا در گفتگویی که با هم داشتیم آمادگی خود را برای کمک به ابومسلم اعلام کرد و به شما هم می‌گویم که انشاءالله ایشان برای صحبت‌های رسمی روز سه‌شنبه یا نهایتا چهارشنبه به مشهد خواهد آمد تا متعاقب آن قرارداد خود را به امضاء برساند. 

- اما می‌گویند استقلال هم به دنبال جذب عنایتی است و بعد از آن هم ابومسلم مگر می‌تواند پولی که عنایتی می‌خواهد را پرداخت کند؟
عنایتی در تماسی که گرفت پیرامون تمام این چیزها با او صحبت کردم و متقاعدش کردم که ابومسلم بهترین جا برای اوست. او با رفاقت در 4،3سال پایانی‌فوتبالش به خراسان می‌آید و می‌خواهد دین خود را به فوتبال این استان اداء کند. بدانید که برای عنایتی هنوز مشکی رنگ عشق است و می‌تواند با این تعصب خود به ابومسلم کمک کند. او تمایل به آمدن دارد و مطمئنا برای رقمش هم با ابومسلم کنار خواهد آمد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین