کد خبر: ۸۳۷۲۲
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۳:۵۲

17 بهمن روز همبستگی با مردم غزه

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ستاد مرکزی بازسازی غزه پنجشنبه 17بهمن را روز همبستگی مردم ایران با مردم غزه، به منظور جمع آوری کمکهای مردمی برای بازسازی غزه، اعلام کرد.

به گزارش سرویس اجتماعی آفتاب، غضنفر رکن آبادی سخنگوی این ستاد در مصاحبه با خبرنگاران گفت: «در نمازهای جمعه سراسر کشور و در مراسم راهپیمایی بزرگ 22 بهمن نیز کمکهای مردمی برای بازسازی غزه جمع آوری می‌شود».

وی افزود: «شماره حسابهای 6000 برای کمکهای ریالی، 703000 برای کمکهای ارزی دلاری و 800400 برای کمکهای ارزی یورویی، همگی مربوط به بانک ملی شعبه مرکزی، با کد 060 برای دریافت کمکهای مردمی از داخل و خارج کشور به نام ستاد بازسازی غزه در نظر گرفته شده است».

رکن آبادی اضافه کرد: «ستاد بازسازی غزه به ساخت و تجهیز هزار واحد مسکونی از مجموع چهار هزار واحد تخریب شده در جنگ 22 روزه و ساخت و تجهیز 10باب مدرسه از مجموع 60 مدرسه تخریب شده در این جنگ متعهد شده است».

وی دیگر تعهدات این ستاد را ساخت و تجهیز پنج باب مسجد، 500 واحد تجاری و خدماتی، یک بیمارستان و دانشگاه غزه و نیز کمک به درمان 4هزار مجروح برشمرد و گفت: «همه خانواده‌های شهدا و جانبازان و هزار فرزند شهید فلسطینی هم زیر پوشش کمکهای انسان دوستانه قرار خواهند گرفت».

سخنگوی ستاد بازسازی غزه افزود: «از آغاز تهاجم وحشیانه صهیونیستها به نوار غزه تاکنون 540 تجمع، همایش، نشست و تظاهرات ضدصهیونیستی در کشورمان برگزار شده است». 

وی ادامه داد: «جمع زیادی از کادر درمانی برای حضور در غزه و کمک به مجروحان، شمار فراوانی از انبوه سازان و مهندسان برای بازسازی ویرانه ها و بسیاری از زنان برای حضانت از فرزندان شهدای غزه اعلام آمادگی کرده‌اند».

رکن آبادی گفت: «دانشجویان سراسر کشور نیز طرح هر دانشجو 500 تومان برای مشارکت در بازسازی غزه به خصوص دانشگاه اسلامی غزه و مدارس آن را در دست اقدام دارند».

وی از آمادگی تعداد زیادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای حضور درغزه و آمادگی مجلس برای مشارکت در بازسازی مجلس فلسطین در غزه خبر داد و گفت: «بسیاری از صنایع برای بازسازی مراکز تجاری و خیران مدرسه ساز نیز برای بازسازی مدارس غزه اعلام آمادگی کرده‌اند».

وی با بیان اینکه همه تلاش جمهوری اسلامی ایران این است که کمکها مستقیم به غزه وارد شود تا به دست افرادی که در آنجا حضور دارند برسد .

رکن آبادی با اشاره به سرگردانی کشتی ایرانی حامل کمکهای انسان دوستانه در آبهای بین‌المللی به خاطر ممانعت ارتش صهیونیستی اضافه کرد: «وزارت امور خارجه درصدد است از طریق رایزنی با طرفهای ذی ربط، مانند دبیر کل سازمان ملل متحد و دبیر کل سازمان کنفرانس اسلامی کمکهای خود را از طریق ساحل غزه به منطقه وارد کند».

سخنگوی ستاد مرکزی بازسازی غزه گفت: «اگر این تلاشها به نتیجه نرسد گزینه‌های دیگری مانند ارسال از طریق کشورهای دیگر یا صلیب سرخ جهانی نیز در دستور کار قرار دارد».

رکن آبادی در پاسخ به این سوال که دولت چقدر به بازسازی غزه کمک می‌کند گفت: «پیش بینی می‌کنیم کمکهای مردمی بیش از تعهدات ستاد برای بازسازی غزه باشد؛ تا وقتی حضور مردم باشد نوبت به کمکهای دولتی نمی‌رسد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین