کد خبر: ۸۳۷۴۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸
آماری تکاندهنده از افزاش خشونت در ایران به روایت پلیس

آمار قتل در ایران یک درصد افزایش یافت/ در ۴۴ روز گذشته، روزی ۱۲ نفر به قتل رسیده‌اند!

رئیس پلیس آگاهی فراجا از افزایش یک‌درصدی قتل در کشور خبر داد و گفت: در زمان حاضر قاتل سریالی و حرفه‌ای در سطح کشور که بخواهد با نقشه چند نفر را به قتل برساند، نداریم. وی خاطرنشان کرد: از ۲۵ اسفند سال ۱۴۰۰ تا هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ تعداد ۴۸۲ قتل به وقوع پیوسته است، اما در همین تاریخ یعنی از ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۱ تا هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ تعداد ۵۴۳ قتل به وقوع پیوسته است یعنی در مجموع در این بازه زمانی ۶۱ نفر بیشتر از سال قبل به قتل رسیده‌اند.
آمار قتل در ایران یک درصد افزایش یافت/ در ۴۴ روز گذشته، روزی ۱۲ نفر به قتل رسیده‌اند!
آفتاب‌‌نیوز :

سردار محمد قنبری؛ رئیس پلیس آگاهی فراجا در گفتگو با خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این سؤال که آیا آمار مربوط به وقوع قتل افزایش داشته است، اظهار کرد: اخبار مربوط به قتل به‌تازگی بیشتر از سایر اخبار‌ها رسانه‌ای می‌شوند این در حالی است که در سال ۱۴۰۱ افزایش اندکی در وقوع این جرم داشته‌ایم، اما این افزایش زیاد نیست. در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ آمار مربوط به وقوع "قتل" یک درصد افزایش پیدا کرده است که این موضوع نگران‌کننده نیست البته نکته مهم این است که اکثر پرونده‌های مربوط به قتل کشف می‌شوند.

رئیس پلیس آگاهی در پاسخ به این سؤال که قتل‌هایی که در سطح کشور روی می‌دهد مربوط به چه موضوعی می‌شوند، متذکر شد: اکثر قتل‌ها مربوط به نزاع و درگیری است و برخی دیگر هم خانوادگی هستند.

قنبری با ابراز اینکه "در زمان حاضر در ایران قاتل سریالی و حرفه‌ای نداریم"، گفت: در زمان حاضر قاتلی که بخواهد از قبل نقشه بکشد و چند نفر را با برنامه به قتل برساند نداریم البته مواردی داریم که در یک خانواده درگیری به وجود آمده است و فردی چند نفر را به قتل رسانده است، اما این موضوع هم در لحظه رخ داده و با برنامه قبلی نبوده است.

در ۴۴ روز گذشته میانگین روزی ۱۲ نفر به قتل رسیده‌اند!

وی خاطرنشان کرد: از ۲۵ اسفند سال ۱۴۰۰ تا هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ تعداد ۴۸۲ قتل به وقوع پیوسته است، اما در همین تاریخ یعنی از ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۱ تا هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ تعداد ۵۴۳ قتل به وقوع پیوسته است یعنی در مجموع در این بازه زمانی ۶۱ نفر بیشتر از سال قبل به قتل رسیده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی کشور تأکید کرد: در ایران آن‌طور که در سایر کشور‌ها قاتل زنجیره‌ای و سازمان‌یافته هست، قاتل نداریم و اکثر قتل‌ها در لحظه و بر اساس درگیری رخ می‌دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ممد صافکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
1
33
فقر که زیاد شد همه چی بهم میریزه. از قتل گرفته تا جنایت.
ای حاکمان قدرت کشور به گوش باشید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین