کد خبر: ۸۳۷۵۵
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۱:۲۸

پیام هنيه به اوباما: از فلسطين حمايت كنيد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نخست وزير دولت حماس در پيام تبريكی به باراک اوباما حمايت وی از حق ملت فلسطين در برخورداری از آزادی و استقلال را خواستار شد.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، اسماعيل هنيه، نخست وزير دولت حماس در پيام خود به باراک اوباما، رييس جمهور جديد آمريكا گفت: «من از اين كه شما به عنوان رييس‌جمهور آمريكا انتخاب شديد، خرسندم چرا كه در اين روز تاريخ جهان و نه تنها تاريخ جديد آمريكا پيروزی مبارزه انسانی به خاطر آزادی را در عصر جديد ثبت كرد».

وی افزود: «انتخاب شما به عنوان رييس جمهور آمريكا يعنی حاكميت ارزش‌های برابری، پيروزی انسانيت بر تعصب؛ چرا كه مبارزه به خاطر برقراری عدالت هيچ حد و مرز و هيچ جنسيتی را نمی‌شناسد».

سايت اينترنتی شبكه الجزيره در ادامه به نقل از هنيه گزارش داد: «ما نيز با شما در اقدام به سوی تغيير همگام می‌شويم. تغييری كه بايد عدالت را برای همه مردم به ارمغان بياورد؛ هيچ كس نمی‌تواند در صورتی كه عدالت براي همه مردم جهان تحقق نيابد شما را سرزنش كند، اما شما بدون شک در صورتی كه تلاشی در برابر طغيان‌گری‌ها نكنيد سرزنش خواهيد شد».

وی خاطرنشان كرد: «فلسطينی‌ها در مسير آزادی با ملت‌هايی در جنوب آفريقا و آمريكا همگام شدند و همراه آنها به منظور دستيابی به آزادی و برقراری عدالت مبارزه كردند».

هنيه در عين حال گفت: «اما تا زمانی كه قربانيان اشغالگران تروريست وجود دارند هيچ كس رضايت خاطر ندارد».

كشته شدن 1330 فلسطينی و 5500 زخمی توسط نيروهای اشغالگر در نوار غزه به خاطر وابستگی‌های سياسی‌شان نبود بلكه به خاطر اين بود كه آنها فلسطينی‌هايی بودند كه فرياد آزادی سر دادند».

هنيه گفت: «ملت فلسطين تا زمانی كه از تمام حقوق انسانی خود كه تمام مردم آمريكا و مردم ديگر كشورهای جهان از آن برخوردار هستند محرومند احساس رضايت نمی‌كنند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین