کد خبر: ۸۳۷۷۰
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۵:۳۹

نریمان: تعدد نامزدها مشکل‌زا نیست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به اعتقاد نماینده بابل در مجلس، اصلاح‌طلبان عهد نانوشته‌ای دارند که حتی اگر با تعدد کاندیدا مواجه شوند، روز انتخابات و رای‌گیری بیش از 90 درصد از آرایشان متوجه یک نفر خواهد شد.

محسن نریمان نماینده عضو فراکسیون اقلیت مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی آفتاب تعدد کاندیدا در صحنه انتخاباتی پیش روی ریاست جمهوری را در صورت وجود چهره‌های شاخص در عرصه مشکل‌زا ندانست و گفت: «به فرض اگر شخصیتهایی همچون خاتمی و میرحسین موسوی در صحنه انتخابات حاضر شوند کاندیداهای دیگر در صورت حضور در این عرصه مورد اقبال قابل توجهی قرار نخواهد گرفت و لذا نمی‌شود آنها را در رابطه با انتخابات اثرگذار دانست».

وی با تاکید بر اینکه فارغ از حضور کاندیداهای دیگر اگر محمد خاتمی یا میرحسین موسوی وارد انتخابات ریاست جمهوری دهم شوند نود درصد آرای اصلاح‌طلبان را کسب خواهند کرد و گفت: «حضور دیگران شاید به میزان کمی آرا را بشکند اما قطعاً این حضور در نتیجه انتخابات اثرگذار نیست».

این نماینده اقلیت مجلس حضور چهره‌هایی هم وزن از هر جناحی در انتخابات را باعث شکنندگی آرا دانست و گفت: «این مسئله زمینه را برای پیروزی جناح مقابل فراهم می‌کند؛ اما با توجه به شرایط حال حاضر جریان اصلاحات می‌توان گفت که با توجه به وضعیت موجود و توقع و انتظاری که در مردم به وجود آمده که به نوعی به دنبال تحول به ویژه در وضعیت اقتصادی هستند اصلاح‌طلبان اگر بتوانند مدیریت صحیحی را بر انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری اعمال کنند می‌توانند پیروز انتخابات باشند».

نریمان وضعیت اصلاح‌طلبان را تاکنون امیدبخش عنوان کرد و در عین حال پیروزی اصلاح‌طلبان را با حضور پرشور و اقبال گسترده مردم در انتخابات دانست و گفت: «اگر این مورد تحقق یابد قطعاً امید پیروزی اصلاح‌طلبان بسیار بالاتر است».

این عضو کمیسیون عمران مجلس، همکاری محمد خاتمی و میرحسین موسوی را پس از برگزاری انتخابات و در صورت رای‌ آوردن هر یک از این دو شخصیت بسیار در اداره کشور موثر دانست و در عین حال در ارزیابی از حضور احتمالی مهدی کروبی در صحنه انتخابات و تاثیر آن در شرایط اصلاح‌طلبان اظهار داشت: «حتی اگر در جریان اصلاحات ما تعدد کاندیدا را شاهد با شیم اما یک عهد نانوشته‌ای در بین اصلاح‌طلبان وجود دارد که باعث می‌شود در روز رای‌گیری بیش از 90 درصد آرایشان متوجه یک نفر باشد».

نماینده بابل در مجلس با تاکید بر اینکه به نظر نمی‌رسد در این دوره انتخابات تعدد کاندیدا در جریان اصلاح‌طلبان نقش شکننده‌ای در آرا داشته باشد، ادامه داد: «در روزرای‌گیری آرای اصلاح‌طلبان قطعاً متوجه یک نفر خواهد شد».

نریمان در پایان گفتگوی خود با آفتاب خاطرنشان کرد: «اگر با درایت و تدبیر انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری از ناحیه اصلاح‌طلبان مدیریت شود آنها پیروز انتخابات خواهند بود».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین