کد خبر: ۸۳۷۸۵
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۲:۲۱

آمریکا کشتی ایرانی را آزاد کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آمریکا به دنبال نا امن کردن مسیرهای دریایی ایران است و اقدام به توقیف و بازرسی کشتی هایی که با مجوز قانونی در مسیرهای مشخص شده درحرکت هستند اقدامی دراین راستاست.

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب،‌ کیهان در شماره روز چهارشنبه خود این خبر را به نقل از منابع آگاه در تهران نقل کرده و همچنین خبر از رفع توقیف کشتی توقیف شده ایرانی توسط نیروی دریایی آمریکا داده است. 

در گزارش کیهان آمده است: «به دنبال اثبات واهی بودن اتهام آمریکا مبنی بر حمل سلاح از سوی کشتی ایرانی به غزه، نیروی دریایی این کشور مجبور به آزادکردن کشتی توقیف شده ایران شد». 

کیهان که منبع خبر خود را پایگاه اینترنتی «ورلد تریبیون» اعلام کرده است، ادامه داده است: «مقامات آمریکایی اعلام کردند نیروی دریایی درپی دریافت گزارش‌هایی درباره حمل محموله مشکوک این کشتی تحت مالکیت ایران را که روز نوزدهم ژانویه با پرچم قبرس در آبهای دریای سرخ در کانال سوئز حرکت می کرد رهگیری و توقیف کردند. 

درپایان این گزارش تصریح شده است، از آنجا که حماس از خمپاره و گلوله‌های توپ استفاده نمی‌کند، نیروی دریایی آمریکا مجبور به عقب نشینی از اتهام خود شد و کشتی ایرانی را آزاد کرد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین