کد خبر: ۸۳۷۹۷۴
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۲

بازتاب گسترده سفر رئیسی به دمشق در رسانه‌های عربی

رسانه‌های عربی سفر امروز (چهارشنبه) رئیس جمهور ایران به سوریه و دیدار با همتای سوری خود را به طور گسترده بازتاب دادند.
بازتاب گسترده سفر رئیسی به دمشق در رسانه‌های عربی
آفتاب‌‌نیوز :

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران صبح امروز (چهارشنبه) با بدرقه محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قمی معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری و جمعی از اعضای کابینه، در پاسخ به دعوت رسمی رئیس جمهور سوریه و برای سفری دو روزه عازم دمشق شد.

وی صبح امروز با استقبال محمد سامر الخلیل، وزیر اقتصاد و تجارت سوریه وارد فرودگاه بین‌المللی دمشق شد.

بخش عربی خبرگزاری اسپوتنیک در این باره نوشت: ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران امروز(چهارشنبه) در سفری رسمی و دو روزه وارد دمشق شد.

این خبرگزاری نوشت که یک هیات سیاسی و اقتصادی در این سفر ابراهیم رئیسی را همراهی می کند و وی با بشار اسد، همتای سوری خود دیدار و رایزنی های گسترده سیاسی و اقتصادی انجام داد.

پایگاه خبری العربی الجدید نیز نوشت با اشاره به سفر امروز رئیسی به دمشق نوشت که این اولین سفر رئیس جمهور ایران بعد از بیش از ۱۰ سال است.

این پایگاه خبری به دیدار رئیس جمهور کشورمان با بشار اسد، همتای سوری خود و انجام رایزنی های سیاسی و اقتصادی نیز اشاره کرد.

همچنین شبکه اسکای نیوز عربی نوشت که رئیس جمهور ایران صبح امروز (چهارشنبه) در سفری رسمی و دو روزه وارد دمشق شد.

این شبکه نوشت که این اولین سفر رئیس جمهور ایران به سوریه بعد از بحران ۲۰۱۱ به شمار می رود.

پایگاه خبری النشره نیز نوشت که سید ابراهیم رئیسی ، رئیس جمهور ایران امروز(چهارشنبه) در راس هیاتی سیاسی و اقتصادی وارد دمشق شد و این سفر دو روزه خواهد بود.

این پایگاه خبری لبنانی به دیدار و رایزنی رئیس جمهور ایران با همتای سوری خود نیز پرداخت.

روزنامه لبنانی البناء نیز در این باره نوشت که سفر سید ابراهیم رئیسی به دمشق تاریخی است و با این سفر فضای بهبودی سوریه تکمیل خواهد شد زیرا فضاهای به وجود آمده نشان می دهد که در روند بازگشت روابط کشورهای عربی و سوریه و روابط راهبردی میان تهران و دمشق هیچ گونه رقابتی وجود ندارد.

در این گزارش تاکید شده است که رویکردها درمورد اوضاع سوریه یکی شده است و آن رویکرد، افزایش عناصر قدرت برای طرح اقتصادی، نظامی و سیاسی دولت آن کشور است.

در بخشی از این گزارش آمده است که مسائل مذکور، موضوعات توافقاتی خواهد بود که در سفر ابراهیم رئیسی به دمشق تحت نظارت وی و همتای سوری اش بشار اسد میان دو کشور امضا خواهد شد.

این روزنامه همچنین نوشت که در این سفر به بخش اقتصادی و مشخصا مساله انرژی اهمیت زیادی داده خواهد شد و در کنار آن توافقات نظامی مهمی نیز امضا خواهد شد.

در بخش دیگر این گزارش به گفت‌وگوی سید ابراهیم رئیسی با شبکه لبنانی المیادین در آستانه سفرش به دمشق اشاره شده و آمده است که رئیسی در این گفت‌وگو تاکید کرد که روابط تهران و دمشق ثابت بوده و درحال گسترش است.

پایگاه خبری العهد هم در این باره نوشت که ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران صبح امروز(چهارشنبه) در پاسخ به دعوت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در سفری رسمی و دو روزه وارد دمشق شد.

این پایگاه خبری لبنانی به مراسم استقبال رسمی بشار اسد از همتای ایرانی خود نیز پرداخت.

همچنین شبکه سعودی العربیه نوشت که ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران صبح امروز(چهارشنبه) در سفری رسمی و در راس هیاتی سیاسی و اقتصادی وارد دمشق شد.

این شبکه سعودی نوشت که این اولین سفر یک مسئول ایرانی در سطح رئیس جمهور به سوریه پس از بحران ۲۰۱۱ به شمار می رود.

شبکه المنار نیز نوشت که سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در پاسخ به دعوت بشار اسد، همتای سوری خود صبح امروز (چهارشنبه) وارد دمشق شد.

این شبکه با اشاره به اینکه این اولین سفر یک رئیس جمهور ایرانی پس از ۱۳ سال به سوریه است، نوشت که یک هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی رئیس جمهور ایران را در این سفر همراهی می کند.

همچنین خبرگزاری رسمی کویت(کونا)  نوشت که رئیس جمهور ایران در راس هیاتی سیاسی و اقتصادی صبح امروز(چهارشنبه) وارد دمشق شد.

پایگاه خبری مصراوی نیز نوشت که رئیس جمهور ایران صبح امروز(چهارشنبه) در سفری رسمی و دو روزه وارد دمشق شد و این اولین سفر یک رئیس جمهور ایرانی به سوریه پس از سال ۲۰۱۱ به شمار می رود.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز سفر رئیس جمهور کشورمان به دمشق و دیدار و رایزنی هایش با بشار اسد، همتای سوری خود را به طور کامل پوشش داد.

همچنین شبکه قطری الجزیره در این باره نوشت که رئیس جمهور ایران صبح امروز(چهارشنبه) در راس هیاتی سیاسی و اقتصادی وارد دمشق شد.

بر اساس این گزارش، دیگر رسانه های عربی نیز سفر مهم و تاریخی سید ابراهیم رئیسی به دمشق را بازتاب دادند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین