کد خبر: ۸۳۸۱۴۱
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۹

احمد خلیلی‌فرد درگذشت

احمد خلیلی‌فرد هنرمند پیشکسوت نقاش که در بستر بیماری بود، صبح امروز ۱۴ اردیبهشت ماه درگذشت.
احمد خلیلی‌فرد درگذشت
آفتاب‌‌نیوز :

زنده‌یاد احمد خلیلی‌فرد متولد ۱۳۳۹ سنندج، دارنده مدرک کارشناسی نقاشی از دانشکده هنر‌های زیبا، کارشناسی ارشد نقاشی از دانشگاه تربیت مدرس و عضو هیأت علمی دانشگاه سوره بود.

در پی درگذشت زنده‌یاد خلیلی‌فرد، عبدالرضا سهرابی مدیرکل هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور پیامی درگذشت زنده‌یاد استاد احمد خلیلی‌فرد، هنرمند برجسته و نام‌آشنای عرصه هنر‌های تجسمی را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

«انا لله و انا الیه راجعون

با نهایت تالّم و تأثر، خبر درگذشت هنرمند شایسته و توانای عرصه هنر‌های تجسمی کشور، زنده‌یاد احمد خلیلی‌فرد را دریافت کردم.

این هنرمند فقید و گرانقدر، ازجمله مفاخر درخشان و صاحب‌سبک سپهر هنر‌های تجسمی و خاصه هنر نقاشی بود که در طول حیات پربار خود، میراث هنری نفیس و ماندگاری را به یادگار گذاشت.

آثار زنده‌یاد خلیلی‌فرد، جملگی از دلبستگی و ارادت قلبی عمیق آن مرحوم به آستان نورانی اهل بیت عصمت و طهارت (ع) حکایت دارند که می‌توانند تا سالیان متمادی الهام‌بخش پویندگان وادیِ هنر متعهد به حقیقت قرار گیرند.

اینجانب ضمن ابراز همدردی با خانواده ارجمند و دلبستگان این هنرمند فرهیخته، فقدان جانکاه زنده‌یاد خلیلی‌فرد را به کلیه اعزه سوگوار و جامعه هنر‌های تجسمی کشور تسلیت و تعزیت عرض نموده و از پیشگاه خالق رحمان برای آن فقید سعید، رحمت، مغفرت و علوّ درجات را مسئلت می‌نمایم.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین