کد خبر: ۸۳۸۲۰۸
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۲

گزارش الجزیره از انفجار در کی‌یف

در پی حمله پهپادی به کاخ کرملین، نیرو‌های روسیه شامگاه امروز (پنجشنبه) در اقدامی کم‌سابقه از آغاز جنگ، با پهپاد و موشک به پایتخت اوکراین حمله کردند.
گزارش الجزیره از انفجار در کی‌یف
آفتاب‌‌نیوز :

یک مقام محلی اوکراین گفت که پدافند هوایی این کشور چندین پهپاد و موشک بالستیک روسیه را رهگیری کرده است. این سومین دور از حملات روسیه به اوکراین در چهار روز گذشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری الجزیره، این حملات در پی حمله ‌پهپادی به کاخ کرملین در روز چهارشنبه تشدید شده است. مسکو این حمله پهپادی به کرملین را تلاش کی‌یف برای ترور ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه می‌داند، اما اوکراین دست داشتن در این حمله را رد کرده است.

روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داد که در شهر جنوبی اودسا، فرماندهی جنوبی نیروهای اوکراین اعلام کرد که پهپادهای روسی را رهگیری کرده و تصاویری از این پهپادها را منتشر کرد که نشان می‌دهد روی برخی از آن‌ها نوشته شده: «برای مسکو» یا «برای کرملین».

تا این لحظه این حملات تلفاتی در پی نداشته، اما مقامات در منطقه خرسون در جنوب اوکراین چهارشنبه اعلام کردند که تلفات حملات اخیر نیروهای روسیه به ۲۳ تن رسیده است.

به گزارش رویترز، در نزدیکی مرکز کی‌یف صدای تیراندازی و انفجارهای بلند به گوش رسیده و مردم پایتخت اوکراین به پناهگاه‌های حمله هوایی رفته‌اند.

شاهدان عینی به رویترز گفتند که پهپادهایی را در آسمان کی‌یف مشاهده کرده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین