کد خبر: ۸۳۸۲۴۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶
خاتمی گفته "کشور‌های همسایه برای برقراری روابط با ما مسابقه دارند"

خاتمی: روحانیت محبوب است و در قلب مردم جای دارد/ چه بخواهیم و نخواهیم رفتنی هستیم

خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: ما فراموش نکرده‌ایم که آمریکا می‌خواست کشور‌های همسایه را علیه ما متحد کند، اما دیدیم که کشور‌های همسایه مسابقه دارند برای اینکه با ما روابط برقرار کنند و این نصرت خداست.
خاتمی: روحانیت محبوب است و در قلب مردم جای دارد/ چه بخواهیم و نخواهیم رفتنی هستیم
آفتاب‌‌نیوز :

سیداحمد خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران گفت: حریم نگه داریم برای ذات مقدس ربوبی. یادمان باشد روزی رفتنی هستیم.

وی با اشاره به خطبه ۸۸ نهج البلاغه گفت: در گذریم و چه بخواهیم و نخواهیم رفتنی هستیم و مقصد ابدیت است.

خاتمی با اشاره به مباحث توحیدی در خطبه اول نماز جمعه تهران گفت: از صفاتی که برای ذات مقدس ربوبی، قران بیان کرده، آن است که خداوند به وعده‌هایی که به بندگانش می‌دهد وفا می‌کند و آن‌ها که وفا به وعده نمی‌کنند و تخلف می‌کنند یا ناتوانند یا جاهلند و یا نیازمندند و تمام این‌ها از ساحت ذات مقدس ربوبی به دور است.

وی با طرح این سوال که آیا خدا نیاز به یاری ما دارد؟ گفت: قطعا نیاز ندارد و در ۱۸ آیه "غنی" از صفات خداوند بیان شده است.

خاتمی تصریح کرد: اگر مدافعان حریم دین نباشند، دشمنان خدا نمی‌گذارند نام خدا برده شود. دشمنان خدا با خود خدا دعوا دارند. آرامش در دل مومنان و خنثی شدن توطئه‌های دشمنان یاری خداست. ما فراموش نکردیم که آمریکا می‌خواست کشور‌های همسایه را علیه ما متحد کند، اما دیدیم که کشور‌های همسایه مسابقه دارند برای اینکه با ما روابط برقرار کنند و این نصرت خداست.

خطیب این هفته نماز جمعه در خطبه دوم ضمن دعوت همه به تقوا گفت: در این خطبه ۷ نکته در رابطه با شهید آیت الله سلیمانی و شهید غیرت و شهیدان امنیت و واکنش رییس قوه قضاییه در برابر حوادث اخیر و روز کارگر و روز معلم و سفر ارزشمند رییس‌جمهور کشورمان به سوریه را بیان می‌کنم.

وی درباره شهادت آیت‌الله سلیمانی، نماینده مجلس خبرگان گفت: صحنه را همه دیدید که با آرامش خاطر، جنایتکار ضارب ایشان را به تیر بست و این شهید عزیز ما را کشت. شهیدی که ۴ دهه عمرش در خدمت به مردم بود. در فضای مجازی دیدید که در استان‌هایی همچون مازندران و قم و .. چه تجلیلی کردند. این امر نشان می‌دهد که روحانیت محبوب است و در قلب مردم جای دارد و روحانیت به پاس خدمتش به مردم علیرغم تخریب‌ها در دل‌های مردم است و در سه عرصه اعم از فرهنگی و سیاسی و اجتماعی خدمات شایانی عرصه کرده‌اند و می‌کنند. گرچه شیاطین نهاد روحانیت را تخریب می‌کنند و برخی در فضای مجازی با بی‌هنری در پی تخریب روحانیت هستند، اما دلیل این موضوع روشن است و دلیلش این است که روحانیت خار در چشم و استخوان در گلوی استکباریان بوده و هست و خواهد بود. این تخریب‌ها این هدف را دنبال می‌کند که روحانیت از موضع حقش عقب‌نشینی کند، ولی این آرزو را به گور خواهند برد.

وی درباره شهید غیرت (شهید حمیدرضا الداغی) که در سبزوار در برابر کسانی که می‌خواستند ناموس مردم را به غارت ببرند ایستاد، گفت: این غیرت ستودنی است. خداوند بندگان غیورش را دوست دارد و این جوان، غیرت خودش را نشان داد و بیش از ۱۰۰ هزار نفر در تشییع او بودند و در تاریخ سبزوار این تشییع بی سابقه است. ایران اسلامی غیرت را ارج می‌نهد و غیرتمندان را بزرگ می‌شمارد.

وی درباره شهید امنیت (شهید علیرضا شهرکی) رییس پلیس آگاهی سراوان و همسرش شهیده نرجس صیاد که توسط جنایتکاران ضد مردم به گلوله بسته شدند، گفت: این افتخاری برای نیرو‌های مسلح به ویژه نیروی انتظامی است که فداکارانه خدمت می‌کنند.

وی با اشاره به واکنش و بیانیه جان دار رییس قوه قضاییه در رابطه با پیگیری این مسایل گفت: در تشییع جنازه شهید الداغی مردم شعار دادند و از اینجا به رییس قوه قضاییه می‌گویم همانگونه که در عرصه عفو و رحمت اسلامی با تدبیر شما و تایید مقام معظم رهبری ۹۰ هزار نفر آزاد شدند، انتظار از قوه قضاییه این است که در عرصه مقابله با این جانیان، قاطعیت اسلامی طبق موازین اسلامی را نشان دهید تا دیگر جانیان جرات این گونه جنایت را نداشته باشند و ببینند تیغ این نظام، قاطعانه جنایتکاران آدم کش را هدف قرار داده است. همانگونه که گفتید بعضی از پرونده‌ها را خارج از نوبت و به سرعت بررسی کنید تا اثربخش باشد و اگر جانیان و آدم‌کشان احساس ناامنی کنند، دست به این جنایت نزده و نمی‌زنند و مردم انتظار قاطعیت انقلابی دارند.

خطیب این هفته نماز جمعه در خصوص سفر رییس جمهور کشورمان به سوریه نیز گفت: نفس رفتن رییس جمهورکشورمان به سوریه، تایید دیگری بر جبهه استوار مقاومت و تقویت این جبهه بود، به خصوص اینکه سوریه در خط مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی قرار دارد. همچنین تجلیل فوق‌العاده مردم سوریه از رییس جمهورمان، تجلیل و تکریم از ملت ایران و نشان دهنده پیوند عمیق بین دو ملت بود. همچنین تعمیق و گسترش روابط ایران و سوریه را نشان داد که سیاست مقاومت رهبری جواب داده است و به بار نشسته و همه از خارج در مقابل سوریه بودند و تنها کشوری که محکم و مقاوم در حمایت از سوریه ایستاد، ایران بود و این سیاست درست رهبری بود.

وی در پایان از نیرو‌های خدوم هلال احمر تجلیل کرد و گفت: این عزیزان کانون خدمتند و در هرجای کشور که بحران پیدا شود این خوبان در خط مقدم به سرعت می‌شنابند. دیدید که رییس جمهور ترکیه و سوریه از هلال احمر ما تشکر کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
2
86
بین رفتن کسی که آباد نکرد و رفت و رفتن کسی که کارش آبادانی و صلح بود و رفت، تفاوت بسیار است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
حق
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
1
48
بله اونا مسابقه دارن هیچ ارتباطی هم به التماس ما و تحت فشار شدید چین ...هم نداره
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین