کد خبر: ۸۳۸۴۲
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۲:۵۳

مفتح: بودجه در کمیسیون برنامه ورق نخورده است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مخبر کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: «این کمیسیون هنوز فرصتی برای بررسی بودجه 88 نداشته و هیچ یک از جزئیات آن مورد بحث قرار نگرفته است».

محمدمهدی مفتح در گفتگو با خبرنگار اقتصادی آفتاب در پاسخ به این سوال که چگونه بخشی از درآمدهای بودجه به یارانه‌هایی متکی است که هنوز مجلس در مورد لایحه آن تصمیمی نداشته گفت: «نمی‌توان فعلاً در این ارتباط اظهارنظر کرد».

وی در ارزیابی کلی خود از بودجه 88 تصریح کرد: «دولت قاعدتاً باید بودجه را متوازن تنظیم کرده باشد چرا که در غیر این صورت اولین نهادی که از چنین بودجه‌ای ضربه می‌خورد خود اوست». 

مخبر کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در پاسخ به این سوال که آیا بر اساس آنچه معاونت برنامه‌ریزی، و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور اعلام کرده بودجه سال آینده کسری نخواهد داشت گفت: «برای جبران کسری و برداشت از حساب ذخیره ارزی مجلس باید تصمیم‌گیری کند و این برداشت را به تصویب برساند». 

رحیم ممبینی پیش‌بینی کرده است که در سال آینده اگر 25/2 میلیون بشکه نفت در روز با احتساب قیمت 5/37 دلار و ارز 950 تومانی صادر شود، درآمد نفتی حدود 30 میلیارد دلار خواهد شد که مابقی اختلاف آن تا 37 میلیارد دلار از حساب ذخیره ارزی برداشته می‌شود.

مفتح همچنین اعلام کرد که بررسی‌های بودجه از این هفته و از بخش درآمدهای آن در کمیسیون برنامه و بودجه آغاز می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین