کد خبر: ۸۳۸۴۷۹
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۴

رئیس جمهوری صربستان: کشور باید خلع سلاح شود

رئیس جمهوری صربستان در سخنرانی برای مردم و پس از کشته شدن هشت تن و زخمی شدن ۱۴ فرد دیگر در جریان تیراندازی‌های مرگبار در این کشور وعده داد که صربستان باید خلع سلاح شود.
رئیس جمهوری صربستان: کشور باید خلع سلاح شود
آفتاب‌‌نیوز :

تیراندازی پنجشنبه شب توسط یک جوان ۲۱ ساله با یک سلاح خودکار و تیراندازی یک نوجوان ۱۳ ساله در مدرسه‌ای در مرکز شهر بلگراد که روز چهارشنبه رخ داد و در جریان آن ۹ تن کشته شدند، باعث شد تا الکساندر ووجیچ،‌ رئیس جمهوری صربستان وعده دهد که این کشور باید خلع سلاح شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وی این تیراندازی‌های مرگبار ظرف ۴۸ ساعت را حمله به تمام کشور دانست و اعلام کرد که تمامی اسلحه‌های غیرقانونی و ثبت شده باید مصادره شود و تمامی کشور باید خلع سلاح شود.

تیراندازی های مرگبار در صربستان امری نادر است اما تعداد زیادی از ساکنان این کشور سلاح دارند. بیش از ۷۶۰ هزار مورد سلاح ثبت شده در این کشور ۶.۸ میلیون نفری وجود دارد و بسیاری هم به صورت غیرقانونی سلاح دارند. همچنین تعداد زیادی سلاح پس از جنگ بالکان و در پی فروپاشی یوگسلاوی به بازار سیاه وارد شده است.

ووجیچ همچنین گفت، مرد مسلحی که مسئول تیراندازی پنجشنبه شب است و یک تیشرت با نمادهای نئونازی به تن داشت، به صورت رندوم تیراندازی می‌کرد.

وی همچنین وعده داد که این مظنون محکوم می‌شود و هرگز روشنایی روز را نخواهد دید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین