کد خبر: ۸۳۸۴۹۵
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۷
تبلیغات

در استعلام قیمت تیرآهن و خرید آن به این نکات توجه کنید

شرکت‌های زیادی در کشور نسبت به تولید تیر‌های فولادی اقدام می‌کنند. علاوه بر آن، واردات این محصولات از روسیه، ترکیه و کره هم انجام می‌شود؛ بنابراین خریداران با تنوع بالای این مقاطع از نظر برند رو به رو هستند. با توجه به این که شرکت‌های مختلف از مواد اولیه، تجهیزات و استاندارد‌های متفاوتی برای ساخت تیر‌های فولادی استفاده می‌کنند، کیفیت محصول‌شان هم با یکدیگر متفاوت است. در نتیجه، قیمت تیرآهن کارخانه‌های مختلف در بازار با هم فرق دارد.
در استعلام قیمت تیرآهن و خرید آن به این نکات توجه کنید
آفتاب‌‌نیوز :

تنوع بالای تیر‌های فولادی از نظر شکل، سایز، اندازه و کیفیت باعث شده تا قیمت تیرآهن موجود در بازار هم از تنوع فراوانی برخوردار بوده و در مبادی مختلف یکسان نباشد. از این رو متقاضیان قبل از خرید این مقاطع پرکاربرد فولادی، باید نسبت به استعلام قیمت‌ها اقدام نموده و به نکات مختلفی توجه داشته باشند، در غیر این صورت ممکن است علیرغم پرداخت هزینه بالا، موفق به خرید تیرآهن باکیفیتی نشوید. از آن جایی که قیمت تیر‌های فولادی تاثیر قابل توجهی بر هزینه تمام شده ساختمان‌ها به‌خصوص سازه‌های اسکلت فولادی دارد، این موضوع اهمیت زیادی دارد.

نکات مهم در استعلام قیمت تیرآهن و خرید آن

مانند هر محصول دیگری، قیمت تیرآهن هم به عوامل گوناگونی بستگی دارد. کارخانه و برند سازنده این مقاطع، کیفیت و استاندارد ساخت تعدادی از مهمترین فاکتور‌های اثرگذار بر نرخ فروش تیر‌های فولادی به شمار می‌آیند. به منظور بهینه سازی هزینه‌های کلی پروژه، کنترل هزینه‌های خرید تیرآهن اهمیت زیادی دارد. چرا که بخش قابل توجهی از قیمت تمام شده ساختمان به ویژه در سازه‌های فولادی، مربوط به تیرآهن است. از طرف دیگر، کیفیت این محصولات هم به شکل مستقیم در استحکام و مقاومت سازه تاثیر دارد. به همین خاطر، هنگام خرید تیر‌های فولادی باید به یک سری نکات کلیدی توجه داشته باشید که تعدادی از مهمترین آن ها، عبارتند از:

•    بررسی تعداد شاخه‌های تیرآهن
•    مشاهده و بررسی رنگ تیر‌های فولادی
•    استعلام قیمت تیرآهن
•    وزن تیر‌های خریداری شده
•    تعیین نحوه ارسال و حمل و نقل
•    توجه به کارخانه و برند تولیدکننده

۱.     شمارش دقیق تعداد شاخه‌های تیرآهن

به طور کلی، تیر‌های فولادی با دو روش کیلوفروشی و شاخه فروشی عرضه می‌شوند که در هر دو حالت اطلاع از تعداد دقیق شاخه‌ها برای محاسبه قیمت نهایی خرید اهمیت دارد. در روش شاخه فروشی، هر گونه اشتباه در اطلاعات مربوط به تعداد شاخه‌ها می‌تواند ضرر قابل توجهی را برای خریدار به دنبال داشته باشد. در شیوه کیلوفروشی هم اگر چه خرید بر اساس وزن انجام می‌گیرد، اما معمولا برای چک کردن اطلاعات وزنی باید تعداد شاخه‌ها را داشته باشید. این گونه با ضرب تعداد در وزن استاندارد هر شاخه، می‌توانید وزن کلی و در نتیجه قیمت تیرآهن‌ها را مشخص کنید.

۲.     بررسی رنگ تیر‌های فولادی

نکته مهم بعدی که هنگام خرید تیرآهن باید به آن توجه داشته باشید، رنگ این مقاطع است. تیرآهن‌های سالم معمولا دارای رنگ طوسی پر رنگ یا مشکی هستند. اما در صورت قرار گرفتن در مجاورت هوا، آب یا رطوبت کم کم تغییر رنگ می‌دهند. تیر‌های فولادی آسیب دیده از طریق زنگ زدن و خوردگی به رنگ زرد در می‌آیند. این رنگ بسته به میزان آسیب وارد شده می‌تواند سطحی یا عمیق باشد. تیر‌هایی که زنگ زدگی و تغییر رنگ آن‌ها سطحی باشد، امکان استفاده را خواهند داشت. اما در صورت خوردگی یا زنگ زدن عمیق، تیرآهن را به عنوان محصول درجه ۳ و ۴ دسته بندی می‌کنند و برای مصارف کم اهمیت‌تر به کار گرفته می‌شود. در این گونه موارد، قیمت تیرآهن هم نسبت به حالت عادی پایین‌تر است.

در استعلام قیمت تیرآهن و خرید آن به این نکات توجه کنید

۳.     استعلام قیمت تیرآهن

نرخ فروش تیر‌های فولادی با توجه به معیار‌هایی مانند استاندارد ساخت، کیفیت، برند سازنده و ... از تنوع بالایی برخوردار است. به همین خاطر، قبل از خرید این مقاطع باید استعلامات لازم را انجام داده و بهترین تیرآهن با مناسب‌ترین قیمت را انتخاب نمایید. علاوه بر این، قیمت فروش تیرآهن شرکت‌های مختلف هم بسته به عواملی همچون نرخ جهانی فولاد، نوسانات بازار ارز، قیمت مواد اولیه و موارد این چنینی دیگر، پیوسته در حال تغییر است. از این رو خریداران قبل از هر چیز باید نسبت به استعلام قیمت تیرآهن اقدام کرده و سپس خرید را انجام دهند.

۴.     وزن عامل مهم در قیمت تیرآهن

مانند سایر مقاطع فولادی، تیرآهن هم در اکثر موارد بر مبنای وزن به فروش می‌رسد. از این رو محاسبه و بررسی میزان دقیق وزنی این محصولات تاثیر قابل توجهی بر قیمت تمام شده خرید خواهد داشت. با توجه به این که خرید تیر‌های فولادی معمولا در تناژ بالا انجام می‌گیرد، اشتباه در محاسبات وزنی می‌تواند ضرر مالی فراوانی را برای خریدار به همراه داشته باشد.

 شرکت‌ها و کارخانه‌های مختلف تولید تیرآهن این مقاطع را بر اساس جداول وزنی مخصوصی تولید می‌کنند. هر چه این موارد به جدول اشتال که همان وزن استاندارد است نزدیک‌تر باشد، کیفیت آن‌ها هم بالاتر بوده و معمولا قیمت تیرآهن شرکت هم بیشتر است. البته توجه داشته باشید که سنگین‌تر بودن تیرآهن الزاما به معنی کیفیت بالای این محصولات نیست. بلکه فاکتور‌هایی همچون مواد اولیه، تجهیزات مورد استفاده جهت تولید و استاندارد ساخت کیفیت را تعیین می‌کنند.

در استعلام قیمت تیرآهن و خرید آن به این نکات توجه کنید

۵.     تعیین نحوه ارسال و روش حمل و نقل

توجه به این موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که می‌تواند بر هزینه نهایی خرید تیرآهن تاثیر داشته باشد. زیرا هزینه حمل و نقل تیر‌های فولادی هم معمولا قابل توجه بوده و بر اساس فاکتور وزن و مسافت تعیین می‌گردد. پس هر چه مسافت ارسال بار بیشتر باشد، هزینه حمل و نقل هم بالاتر خواهد بود. به همین خاطر، قبل از خرید باید در مورد نحوه ارسال و پرداخت هزینه‌های آن با فروشنده به توافق برسید. زیرا هر کدام از هزینه‌های بارگیری، حمل و نقل و تخلیه می‌تواند بر عهده خریدار یا فروشنده بوده و نقش مهمی در تعیین قیمت تیرآهن به صورت نهایی دارد.

۶.     کارخانه و برند تولیدکننده

شرکت‌های زیادی در کشور نسبت به تولید تیر‌های فولادی اقدام می‌کنند. علاوه بر آن، واردات این محصولات از روسیه، ترکیه و کره هم انجام می‌شود؛ بنابراین خریداران با تنوع بالای این مقاطع از نظر برند رو به رو هستند. با توجه به این که شرکت‌های مختلف از مواد اولیه، تجهیزات و استاندارد‌های متفاوتی برای ساخت تیر‌های فولادی استفاده می‌کنند، کیفیت محصول‌شان هم با یکدیگر متفاوت است. در نتیجه، قیمت تیرآهن کارخانه‌های مختلف در بازار با هم فرق دارد. در صورتی که کیفیت کار برای شما اهمیت داشته باشد، انتخاب محصول کارخانه‌های برتر حتی با پرداخت هزینه بیشتر ارزش خود را دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین