کد خبر: ۸۳۸۵۰۷
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۹

هزینه‌های تاج‌گذاری چارلز سوم از جیب مالیات‌دهندگان

طبق گزارش‌ها، هزینه مراسم تاج‌گذاری چارلز سوم میلیون‌ها پوند است که هزینه آن از پول مالیات دهندگان در انگلیس پرداخت می‌شود.
هزینه‌های تاج‌گذاری چارلز سوم از جیب مالیات‌دهندگان
آفتاب‌‌نیوز :

با وجود اینکه بودجه این مراسم به صورت رسمی اعلام نشده و دولت انگلیس نیز هزینه را اعلام نکرده است، همچنان میزان اموال صرف شده مشخص نیست. اما برخی از پیش‌بینی‌ها حکایت از این دارد که این مراسم حدود ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون پوند هزینه دارد. این در حالی است که برخی منابع هزینه این مراسم را تا ۲۵۰ میلیون اعلام کردند.

به گزارش العربی الجدید، این در حالی است که انگلیس با بحران هزینه‌های معیشتی مواجه است و پرستاران و معلمان و دیگر کارمندان دولتی برای درخواست جهت افزایش حقوق خود دست به اعتصاب می‌زنند.

منتقدان مراسم تاج‌گذاری این مراسم را به منزله هدر دادن پول مالیات دهندگان توصیف کرده‌اند.

این مراسم مجلل با مشارکت مسئولان ارشد و دیپلمات‌ها و نمایندگان کشورها از حدود ۱۰۰ کشور جهان برگزار شد.

آنطور که فایننشال تایمز گزارش داده، با دستور خود چارلز سوم، این هزینه‌ها کاهش یافته است که علت آن شرایط اقتصادی شهروندان انگلیسی و از سوی دیگر دلالتی بر برنامه‌های او برای کاهش هزینه‌های پادشاهی و محدود کردن هزینه‌ها به موارد ضروری است.

بر خلاف مراسم ازدواج خانواده سلطنتی، اما مناسبات عمومی همچون مراسم تاج گذاری و تشییع جنازه‌ها از اموال مالیات دهندگان پرداخت می‌شود.

اما سایت عربی "الیوم" گزارش داد که با وجود هزینه‌های بالای مراسم، اما انگلیس از درآمدهای آن بهره خواهد برد و می‌تواند اموال بسیاری را در پی برگزاری این مراسم به دست آورد. طبق آنچه که اتاق تجارت و صنعت در لندن اعلام کرده، مراسم تاج گذاری به بسیاری از شرکت‌ها و کارخانه‌ها به ویژه بخش هتل داری و مهمانداری سود خواهد رساند که این مساله فرصت‌های شغلی ایجاد خواهد کرد و پیشبینی شده که سودهایی به ارزش ۳۵۰ میلیون پوند به بخش‌های صنعتی و تجاری و خدماتی برساند.

در تصویر ذیل، هزینه‌های مراسم تاج‌گذاری پادشاهان انگلیس آورده شده است.

هزینه‌های تاج‌گذاری چارلز سوم از جیب مالیات‌دهندگان

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین