کد خبر: ۸۳۸۵۹۶
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳

ناکامی سارق طلا در سرقت مجدد از طلافروشی

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان فاروج از دستگیری خانمی که اواخر سال گذشته اقدام به سرقت یک جفت گوشواره طلا از طلافروشی کرده بود، خبر داد.
ناکامی سارق طلا در سرقت مجدد از طلافروشی
آفتاب‌‌نیوز :

سرگرد علی اکبر برهانی با اعلام جزئیات این خبر اظهار کرد: اسفندماه سال گذشته خانمی برای خرید طلای مستعمل به یکی از طلافروشی های شهرستان فاروج مراجعه کرد که و با سوءاستفاده از حواس پرتی فروشنده، یک جفت گوشواره را به سرقت برد.

این مقام انتظامی افزود: با اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سرقت از طلافروشی، پرونده برای دستگیری متهمه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

جانشین فرماندهی انتظامی فاروج ادامه داد: این متهمه که خود را در طلافروشی به دروغ اهل کرمانشاه معرفی کرده بود، نهایتا با اشراف اطلاعاتی ماموران، زمانی که برای سرقت مجدد به شهرستان فاروج آمده بود با هوشیاری ماموران انتظامی و صاحب طلافروشی دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد و در بازجویی های بعمل آمده، لب به اعتراف گشوده و بزه انتسابی را پذیرفت.

وی در توصیه ای برای جلوگیری از این گونه حوادث و سرقت ها، گفت: صاحبان این مشاغل، جدا از نصب شیشه‌های ضد گلوله و دوربین مدار بسته، دستگاه ضبط فیلم را در محلی مخفی قرار دهند تا سارقان دستگاه را به همراه خود سرقت نکنند. بدیهی است زاویه‌ نصب و کیفیت دوربین نیز بسیار مهم است.

سرگرد برهانی تاکید کرد: همچنین هنگام شلوغ شدن فروشگاه، حتماً نمایشگر فروشگاه خود را روی حالت دوربین قرار دهند تا سارقان متوجه شوند که هنگام سرقت، تصاویرشان ضبط خواهد شد.

وی تصریح کرد: از خرید طلای بدون فاکتور اکیداً خودداری نمایید مگر آنکه مطمئن باشید که طلای خودتان بوده و مشتری، آن را از خودتان خریداری کرده است. همچنین افرادی را که فاقد فاکتور خرید هستند به اتحادیه راهنمایی کنید تا مجوز فروش برای این افراد صادر شود. نکته‌ مهم اینکه ممکن است همین طلای بدون فاکتور را که شما می‌خرید در زمان سرقت به قیمت کشته شدن یک یا چند نفر از همکارانتان به‌دست آمده باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین