کد خبر: ۸۳۸۶۱۰
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰

کشتی‌گیر تیم ملی در آستانه ترک ایران

کشتی‌گیر سبک‌وزن تیم ملی که بعد از مسابقات سال ۲۰۲۲ صربستان در هیچ رویدادی شرکت نکرده است و در چند ماه گذشته با مسائلی روبه‌رو شده بود از این نوشت که نتوانسته به کمترین حق خود در ورزش کشور دست پیدا کند و به خاطر حمایت از مردم کنار گذاشته شده است.
کشتی‌گیر تیم ملی در آستانه ترک ایران
آفتاب‌‌نیوز :

علیرضا نجاتی عنوان‌دار کشتی فرنگی جهان و آسیا پنجشنبه شب با انتشار پستی در صفحه شخصی‌اش به‌طور تلویحی اعلام کرد با توجه به شرایط پیش آمده برای او چاره‌ای جز رفتن ندارد! کشتی‌گیر سبک‌وزن تیم ملی که بعد از مسابقات سال ۲۰۲۲ صربستان در هیچ رویدادی شرکت نکرده است و در چند ماه گذشته با مسائلی روبه‌رو شده بود از این نوشت که نتوانسته به کمترین حق خود در ورزش کشور دست پیدا کند و به خاطر حمایت از مردم کنار گذاشته شده است.

او از سهمیه‌ای نوشت که فدراسیون از او سلب کرده تا دیگر مسیری جز رفتن برایش باقی نمانده باشد! نجاتی در بخشی از پستش نوشت: «حق من و امثال من این نبود که این‌گونه کنار گذاشته شوم و آینده‌ای نامعلوم در انتظارم باشد. من در خانواد‌ه‌ای بزرگ شدم که از همان جوانی باید نان‌آور خانواده می‌شدم. در طول اردو و مسابقات هیچ وقت در این مملکت به ورزشکارانی امثال من بها داده نشده و حق‌مان را کسان دیگر خوردند. نه حقوقی و نه جایزه درست درمانی که بدون دغدغه ورزش کنیم. به هر حال کار به اینجا کشید و صدایم در آمد و نتوانستم سکوت کنم.»

علیرضا نجاتی در ایام اعتراضات بعد از درگذشت مهسا امینی مثل خیلی از ورزشکاران و چهره‌های سرشناس دیگر انتقاداتی را در صفحه شخصی‌اش منتشر کرد و بابت این مسائل طبق گفته خودش به مراجع مختلف احضار شد، اما بعد از مدتی مورد عفو قرار گرفت. در همان ایام بحث خط خوردن نجاتی از تیم ملی مطرح شد، اما مدیر تیم‌های ملی کشتی فرنگی در مورد وضعیت علیرضا نجاتی که بعد از پایان مسابقات جهانی ۲۰۲۲ بلگراد در هیچ مسابقه‌ای کشتی نگرفته بود و به اردوی تیم ملی هم دعوت نمی‌شد، تصریح کرد: هیچ رایی در خصوص او صادر نشده و با این شرایط او منعی برای حضور در جام تختی نخواهد داشت.

علی محمدی به تسنیم گفت: «وقتی هیچ حکمی در خصوص او روی سایت فدراسیون کشتی گذاشته نشده، احتمالا به این معناست که هیچ اتفاقی نیفتاده و او محروم نشده است. از نظر من که مشکلی برای کشتی گرفتن نجاتی وجود ندارد، چون رایی اعلام نشده.» با این حال گویا حل شدن مشکل نجاتی در مراجع قضایی و صادر نشدن رای علیه او در کمیته انضباطی فدراسیون کشتی برای تصمیم‌گیرندگان کافی نبوده و این کشتی‌گیر جوان کشورمان نمی‌تواند شانس خود را برای پوشیدن دوبنده تیم ملی امتحان کند. این اتفاق در حالی رخ داده که از چند ماه پیش بسیاری از مقامات سیاسی و ورزشی کشور اعلام کرده بودند که رویه حذفی برای ورزشکاران در پیش ندارند و حتی گفتند در‌های کشور به روی ورزشکارانی که پناهنده شده‌اند نیز باز است.

همین دیروز هادی ساعی، رییس فدراسیون تکواندو در یک برنامه تلویزیونی گفت که تلاش دارد ورزشکاران پناهنده را به کشور برگرداند. با این تفاسیر کنار گذاشته شدن نجاتی که یکی از استعداد‌های کشتی کشور به حساب می‌آید آن هم در شرایطی که او هرگز ایران را ترک نکرده و کارش به پناهندگی و این داستان‌ها نکشیده عجیب به نظر می‌رسد. این وضعیت از یک طرف ادعای باز بودن راه بازگشت به کشور که از سوی مقامات اعلام می‌شود را زیر سوال می‌برد و هم سایر ورزشکاران را ناامید می‌سازد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین