کد خبر: ۸۳۸۶۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲
تداوم تشدید برخورد‌ها با بی حجابی

نامه دادستان کل کشور به وزیر راه درباره حجاب در هواپیما؛ خلبان ضابط دادگستری شد

در پی وصول گزارشاتی در خصوص بی حجابی توسط تعدادی از بانوان در داخل هواپیما، دادستان کل کشور در نامه‌ای خطاب به وزیر راه و شهرسازی نسبت بر انجام تکالیف قانونی توسط مسئولان مربوطه و الزام به رعایت موازین شرعی و قانونی توسط مسافرین و برخورد با قانون شکنان تاکید کرد.
نامه دادستان کل کشور به وزیر راه درباره حجاب در هواپیما؛ خلبان ضابط دادگستری شد
آفتاب‌‌نیوز :

دادستان کل کشور در نامه‌ای خطاب به وزیر راه نسبت بر انجام تکالیف قانونی توسط مسئولان مربوطه و الزام به رعایت موازین شرعی و قانونی تاکید کرد.

روابط عمومی دادستانی کل کشور اعلام کرد:

در پی وصول گزارشاتی در خصوص عدم رعایت قانون و کشف حجاب توسط تعدادی از بانوان در داخل هواپیما، دادستان کل کشور در نامه‌ای خطاب به وزیر راه و شهرسازی نسبت بر انجام تکالیف قانونی توسط مسئولان مربوطه و الزام به رعایت موازین شرعی و قانونی توسط مسافرین و برخورد با قانون شکنان تاکید کرد.

در بخشی از این نامه آمده آست:

... نظر به اینکه موضوع کشف حجاب در ملاء عام متأسفانه مدتی است در بین تعداد اندکی از بانوان رواج یافته و طبق اطلاعات موثق بدخواهان و معاندین نظام مقدس جمهوری اسلامی در ترویج آن و هتک حرمت حکم قرآنی حجاب با برنامه ریزی تلاش دارند که به این امر منکر دامن بزنند.

با توجه به تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی کشف حجاب در معابر و انظار عمومی جرم انگاری و برای آن مجازات تعیین گردیده است. بنا بر گزارش‌های واصله بعضی از بانوان در داخل هواپیما خصوصاً پرواز‌های داخلی اقدام به کشف حجاب می‌کنند.

بنابر تکلیف قانونی مندرج در ماده ۳۲ قانون هواپیمایی کشور فرمانده هواپیما (خلبان) به عنوان ضابط دادگستری تعریف و دارای وظایف و اختیاراتی است که موظف به تعقیب، توقیف و تحقیقات مقدماتی می‌باشد.

علیهذا مؤکداً به مسئولین مربوط شرکت‌های هواپیمایی خصوصاً به خلبانان محترم ابلاغ شود با مشاهده مرتکبین ابتدا تذکر جدی به چنین افرادی داده شود در صورت عدم توجه نسبت به وظایف قانونی خود اقدام لازم معمول دارند- بدیهی است دادستانی کل کشور آمادگی آموزش لازم را برای آنان اعلام می‌دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
3
65
...اوضاع هیچوقت به قبل از پائیز 1401 برنمیگرده
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین