کد خبر: ۸۳۸۷۵
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۷:۵۷

عذرخواهی یک روزنامه اصولگرا از موسویان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روزنامه اصولگرای سیاست‌روز، هفته گذشته با انتشار یادداشتی، از سید حسین موسویان سخنگوی اسبق تیم مذاکره کننده هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران عذرخواهی کرد.

به‌گزارش سرویس سیاسی آفتاب، پس از فروکش کردن جنجال سازمان یافته علیه عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران و اعلام نظر دستگاه قضایی درباره پرونده موسویان، یک رسانه اصولگرای دیگر هم از وی به‌خاطر انتشار مطالب خلاف واقع حلالیت طلبید.

جمشيدی سخنگوی قوه قضاییه خبر داد: صدور دستور آزادی موسویان(کلیک کنید)

حلالیت‌طلبی روزنامه «سیاست‌روز» در حالی صورت می‌گیرد که پیش از این نیز چهره‌هایی شاخص از میان اصولگرایان از جمله احمد توکلی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و نیز چند سایت اینترنتی، با انتشار بیانیه‌های رسمی ضمن اعتراف به اشتباه خود برای قضاوت نادرست درباره موسویان، از وی عذرخواهی کرده و حلالیت طلبیده بودند.

لاریجانی: دین خود را نفروشید، موسویان جاسوس نیست(کلیک کنید)
حلالیت‌خواهی توکلی از موسویان(کلیک کنید)

همچنین دکتر عماد افروغ رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس هفتم نیز با بیان اینکه با رجوع به افراد مطلع و اسناد مرتبط به این یقین رسیده‌ام که با اتهام ...، شما به‌گونه‌ای قربانی برخی سوء‌تفاهم‌ها، ارتباطات و یا سیاست‌های جناحی و ابزارگرایانه معمول و البته ناسازگار با ارزش‌های اخلاقی و معنوی انقلاب اسلامی و جامعه شده‌اید. از موسویان خواسته بود که اقدامی از سر گذشت و انصاف کرده و از شکایت خود در مورد مدیر یک سایت، که با شکایت او به شِش ماه حبس و ده میلیون ریال جریمه نقدی بدل از بیست ضربه شلاق، محکوم شده‌ بود، صرفنظر کند.

افروغ به موسویان: گذشت کنید(کلیک کنید)

در یادداشت روزنامه «سیاست‌روز» که با عنوان «توضیح و تصحیح» روز یکشنبه به تاریخ 6 بهمن ماه 1387 منتشر شده‌، آمده است:

در پی انتشار اخبار مختلفی مبنی بر وارد شدن اتهام جاسوسی به حسین موسویان در برخی خبرگزاری‌ها و سایت‌ها، روزنامه سیاست روز نیز اقدام به درج این اخبار در سال گذشته کرد. هر چند در اخبار یاد شده همواره روزنامه اقدام به ذکر منابع خبر نیز کرده و در هیچ یک از اخبار خود نیز موسویان را مجرم ندانسته است اما ذکر نکاتی در این باره نیز ضروری به نظر می‌رسد. 

مهم ترین اتهام موسویان که در سایت الف منتشر شده بود، انتقال یک سند به کلی سری در مسائل هسته‌ای به یک کشور اروپایی بود. حال آن که احمد توکلی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس و مسئول این سایت چندی پیش به دلیل انتشار این خبر و نیز اخبار دیگری از جمله مشاوره‌های ضد امنیت ملی به بیگانگان در راستای نوع مواجهه با کشور توسط موسویان، به خاطر عدم اثبات مواد مطروحه در مراجع ذی صلا‌ح از وی حلا‌لیت طلبید که قاعدتاً روزنامه سیاست روز نیز از این قاعده مستثنی نیست. 

از سوی دیگر طبق اعلا‌م رسمی وکیل دکتر موسویان و در بررسی‌هایی به عمل آمده روشن شد اساسا اتهام «جاسوسی» یا «جاسوس هسته‌ای» در پرونده وی وجود نداشته است طبق اعلا‌م وکیل دکتر موسویان چنین اتهامی در تاریخ 1/12/86 (یعنی 10 ماه بعد از بازداشت) توسط قاضی دوم رسیدگی کننده به پرونده در بازجویی‌ها مطرح می‌شود که این قاضی نیز در تاریخ 18/12/86 قرار منع تعقیب و بی‌گناهی وی نسبت به اتهام جاسوسی را صادر می‌کند. 

روزنامه «سیاست روز» در گزارشی به نقل از یکی از نمایندگان مجلس آورده بود: «ملت ایران سزاوارتر و مستحق‌تر از انگلیسی‌ها برای اطلا‌ع از اخبار محرمانه هستند و با توجه به اینکه اتهام آقای موسویان ارائه اطلا‌عات به انگلیسی‌هاست، نیاز به دادگاه علنی برای رسیدگی به پرونده بیشتر احساس می‌شود». 

گزارش مذکور این شبهه را در ذهن خواننده به وجود می‌آورد که موسویان اطلا‌عات محرمانه نظام را به انگلیسی‌ها داده است. اما پس از ختم رسیدگی‌های قضایی، جمشیدی سخنگوی قوه قضائیه در مصاحبه 27/1/87 خود تصریح کرد که مسئله صرفا، نگهداری برخی از اسناد بوده است. ‌ 

با توجه به شرح آن چه رفت و از آن جا که معتقدیم هرگاه درباره آبروی فردی، اشتباهی در رسانه‌ای سرزند، جبران آن شرعا و قانونا لا‌زم است ،لذا «روزنامه سیاست روز» نیز خود را موظف می‌داند که نسبت به انتشار اتهامات فوق الذکر -هر چند که به نقل از دیگران بوده- از ایشان حلا‌لیت بطلبد و نسبت به اصلا‌ح اخبار اقدام کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۸۷/۱۱/۱۱
0
0
نوش دارو بعد از مرگ سهراب
ناشناس
|
-
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۸۷/۱۱/۱۲
0
0
اقاي احمدي نژاد چه؟ ايشان هم حلاليت طلبيد؟ ايشان كه در يك سفر استاني ودر بين مردم ايشان را جاسوس و حاميانش را مورد حمله قرار داد .... ايشان بايد منتظر تشكيل دادگاه عدل الهي باشد
ناشناس
|
-
|
۲۰:۲۰ - ۱۳۸۷/۱۱/۱۳
0
0
اینها همه نتیجه تند روی و انقلابی گری از نوع غیراسلامی آن است. خدا مردم را از شر این بداخلاقی ها نگه دارد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین