کد خبر: ۸۳۸۷۷
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۸۷ - ۲۰:۲۲

زیمبابوه در آستانه تشکیل دولت وحدت ملی

موگابه: مخالفان از نفوذ خارجی‌ها رها شدند
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: مهم‌ترین حزب مخالف دولت زیمبابوه روز جمعه تصمیم گرفت نیمه فوریه یک دولت وحدت ملی با رابرت موگابه رئیس جمهوری این کشور تشکیل دهد.
 
به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، این حزب بر اساس توصیه‌های رهبران جنوب آفریقا با این مسئله موافقت کرد. 

مورگان چانگرای با اشاره به جدول زمانی که جامعه توسعه جنوب آفریقا برای تشکیل دولت وحدت ملی تعیین کرده است به خبرنگاران گفت: «ما تصمیم واضحی اتخاذ کرده‌ایم. ما در این دولت عضو خواهیم شد». 

وی افزود: «جامعه توسعه غرب آفریقا تصمیم گرفت و ما به این تصمیم عمل می‌کنیم». 

رئیس جمهوری زیمبابوه و مورگان چانگرای رهبر جنبش تغییرات دمکراتیک سپتامبر گذشته توافقنامه‌ای را درباره تقسیم قدرت امضا کردند که تاکنون درباره تقسیم وزارتخانه‌های کلیدی با بن بست مواجه شده بود. 

رهبران منطقه جنوب آفریقا روز سه شنبه در پایان نشستی توصیه کرده بودند که دولت وحدت ملی زیمبابوه سیزده فوریه (بیست وپنج بهمن) آغاز به کار کند. 

دولت رابرت موگابه رئیس جمهور زیمبابوه نیز روز جمعه از تصمیم مورگان چنگرای رهبر مخالفان این کشور برای پیوستن به دولت وحدت ملی زیمبابوه استقبال کرد. 

موگابه گفت: «مخالفان از نفوذ خارجی‌ها رها شدند». 

پس از آنکه چانگرای اعلام کرد وی 11 فوریه (23 بهمن) به عنوان نخست‌وزیر زیمبابوه سوگند یاد می کند، پائول مانگوانا (Paul Mangwana) وزیر اطلاع رسانی زیمبابوه گفت: «ما از این اقدام استقبال می‌کنیم و انتظار داریم آنها این تصمیم را اجرا کنند». 

مانگوانا تاکید کرد: «ما خرسندیم که آن‌ها برای اولین بار خودشان را به عنوان مردم زیمبابوه دانستند و خوشحالیم که آنها از زیر نفوذ خارجی خارج شده و استدلال کردن نظیر مردم زیمبابوه را اغاز کردند».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین