کد خبر: ۸۳۸۷۹
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۶:۵۸

ادعای هاآرتض: قبرس کشتی حامل اسلحه ایران را توقیف کرد

آفتاب‌‌نیوز :

 آفتاب: بنا به ادعای روزنامۀ هاآرتض، مسؤولان قبرس یک کشتی ایران که با محمولۀ سلاح به مقصد سوریه در حال حرکت بوده است را متوقف کرده‌اند! 

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، این روزنامه با نقل‌قول از یک منبع دیپلماتیک در اتحادیۀ اروپا گفت قبرس پس از آن وارد عمل شد که اسرائیل و ایالات متحده تقاضای توقف یک کشتی حامل پرچم قبرس را نمودند.

بر اساس ادعای هاآرتض، مسؤولان قبرسی با کشتی تماس گرفته و از آن خواستند در بندر «لیامسول»، پهلو بگیرد تا بازرسی شود. مسؤولان گمرک، بخشی از یک محموله و مقدار زیادی اسلحه (شامل گلولۀ توپ و راکت) را از کشتی تخلیه کردند.

مسؤولان قبرسی از اظهار نظر در این باره خودداری کرده‌اند. 

اسرائیل اعتقاد دارد این اسلحه‌ها برای حزب‌الله لبنان یا حماس ارسال شده‌اند. 

روز چهارشنبه، مسؤولان نظامی ایالات متحده اعلام کردند که هفتۀ گذشته یک ناو آمریکایی اقدام به متوقف کردن یک ناو حامل پرچم قبرس نموده که از ایران به مقصد سوریه در حال حرکت بوده است.
 
مسؤولان آمریکایی یک محموله سلاح را در این ناو شناسایی کردند، اما بنا به دلایل حقوقی از مصادرۀ آن خودداری نمودند. به گفتۀ آنها، این اسلحه‌ها مشمول تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران نمی‌شده‌اند.

این ادعای هاآرتض در حالی مطرح می‌شود که رژیم صهیونیستی سالانه میلیاردها دلار اسلحه از کشورهای مختلف به ویژه ایالات متحده وارد می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین