کد خبر: ۸۳۸۸۲۵
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱

برادر داماد رئیس جمهور برای وزارت ارشاد تعیین تکلیف می‌کند؟

«فیلیمو، هر روز بدتر، مستهجن‌تر و بی‌قاعده‌تر از دیروز! بی‌قانونی و گردن فرازی بعضی‌ها تمامی ندارد»، اما به نظر می‌رسد عدم تمرکز مسئولین این حوزه بر اجرای درست قانون و پاسکاری ایشان با یکدیگر فضایی را برای فرار سکویی متخلف فراهم کرده است و جای تعجب این‌جا است که سریالی فاقد مجوز و مروج فرهنگ بی‌بند و باری هنوز در تابلو‌های تبلیغات شهری تهران خودنمایی می‌کند و نه سازمان زیباسازی تهران مسئولیت آن‌را می‌پذیرد و نه دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی!
برادر داماد رئیس جمهور برای وزارت ارشاد تعیین تکلیف می‌کند؟
آفتاب‌‌نیوز :

کیهان نوشت: در پی انتشار خبری با عنوان «دردسر تازه یک سریال برای شهرداری تهران» در تاریخ یکشنبه هفدهم اردیبهشت در بخش اخبار ادبی و هنری صفحه ۳ روزنامه کیهان، اداره ارتباطات و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، جوابیه‌ای را ارسال کرد.

متن جوابیه سازمان زیباسازی شهر تهران به این شرح است:

«در پی برخی اظهارنظر‌ها درخصوص تبلیغات سریال «رهایم کن» لازم به‌ذکر است که این سریال نمایش خانگی با اخذ مجوز رسمی از وزارت ارشاد اسلامی اقدام به تبلیغات محیطی در سازه‌های سطح شهر کرده و این سازمان براساس قانون، دخالتی در محتوای اکران شده ندارد.

بر اساس این گزارش، مجوز تبلیغات محیطی این سریال ۹ اردیبهشت‌ماه سال جاری صادر و به سازمان زیباسازی ارسال شده است. ضمن آنکه براساس ضوابط مصوب قانونی در وزارت ارشاد دو مرجع اداره کل ارشاد اسلامی استان تهران و دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد مسئولیت صدور مجوز تبلیغات محیطی را به عهده دارند.»

ضمن تقدیر از اهتمام آن سازمان به قانونمندی، با توجه به آنکه سریال مذکور، هم فاقد مجوز قانونی برای نمایش عمومی است و هم به محتوایی غیراخلاقی و ضدخانواده مبتلا است، باید هشدار می‌دادیم که تبلیغ آن در معابر و ترویج آن برای شهروندان، اشتباه و مغایر با اهداف فرهنگی است.

گفتنی است، به رغم اعلام سازمان زیباسازی در این جوابیه مبنی بر دریافت مجوز از دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اما عباس محمدیان، مدیرکل این دفتر در پاسخ به خبرنگار کیهان، مسئولیت این موضوع را نپذیرفت!

در همین حال، میثم نیلی مشاور عالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی [برادر داماد رئیس جمهور]با اشاره به سکوی منتشرکننده این سریال، در ویراستی نوشت: «فیلیمو، هر روز بدتر، مستهجن‌تر و بی‌قاعده‌تر از دیروز! بی‌قانونی و گردن فرازی بعضی‌ها تمامی ندارد»، اما به نظر می‌رسد عدم تمرکز مسئولین این حوزه بر اجرای درست قانون و پاسکاری ایشان با یکدیگر فضایی را برای فرار سکویی متخلف فراهم کرده است و جای تعجب این‌جا است که سریالی فاقد مجوز و مروج فرهنگ بی‌بند و باری هنوز در تابلو‌های تبلیغات شهری تهران خودنمایی می‌کند و نه سازمان زیباسازی تهران مسئولیت آن‌را می‌پذیرد و نه دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی!

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین