کد خبر: ۸۳۸۸۴۱
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲

بایدن بار دیگر خواستار اصلاح قوانین حمل سلاح در آمریکا شد

یک روز پس از آنکه هشت تن در یکی از مراکز خرید تگزاس در جریان یک تیراندازی به قتل رسیدند، رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر خواستار ممنوعیت ملی تسلیحات تهاجمی و دیگر تدابیر امنیت حمل سلاح شد.
بایدن بار دیگر خواستار اصلاح قوانین حمل سلاح در آمریکا شد
آفتاب‌‌نیوز :

 تصاویر ویدئویی منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که فرد مهاجم در حال خروج از پارکینگ یکی از مراکز خرید تگزاس با تفنگ نیمه خودکار شروع به تیراندازی به سمت افرادی که در نزدیکی آنجا قدم می‌زدند، می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پلیس گفت، یکی از افسران پلیس حاضر در این منطقه فورا وارد عمل می‌شود و این مهاجم را خنثی و دستگیر می‌کند. به گفته مقامات، هفت تن از جمله فرد مهاجم در جا در صحنه کشته می‌شوند در حالی که دو تن دیگر در بیمارستان جان باختند. سه تن نیز وضعیتشان وخیم گزارش شده است.

اداره امنیت عمومی تگزاس در بیانیه‌ای مهاجم این ماجرا را "موریسیو گارسیا" ۳۳ ساله اهل دالاس معرفی کرد.

اگرچه در این بیانیه به جزئیات بیشتر درباره سوء پیشینه گارسیا یا انگیزه‌اش از انجام این کار هیچ اشاره‌ای نشده است اما برخی رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند که بازرسان در حال بررسی پست‌های وی در رسانه‌های اجتماعی هستند که ظاهرا علاقه وی را به ایدئولوژی افراطی جناح چپ از جمله برتر بودن سفیدپوستان و نئونازی‌ها نشان می‌دهند.

در همین رابطه جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا یکشنبه در بیانیه‌ای گفت: هشت آمریکایی از جمله کودکان روز شنبه در تازه‌ترین خشونت تسلیحاتی برای ویرانی ملت‌مان، کشته شدند.

وی دستور داد تا پرچم‌های آمریکا به نشانه احترام به این قربانیان به حالت نیمه برافراشته درآیند و بار دیگر از قانون‌گذاران خواست تا اقدامی در برابر این "اپیدمی" تسلیحاتی انجام دهند.

بایدن تصریح کرد: بار دیگر از کنگره می‌خواهم تا طرحی را برای ممنوعیت حمل تسلیحات تهاجمی و تسلیحاتی با برخورداری از خشاب‌هایی با ظرفیت بالا برای من ارسال کنند.

وی همچین از قانون‌گذاران خواست بررسی کامل سوء پیشینه برای خرید سلاح را الزامی کنند و به معافیت قانونی برای تولیدکنندگانی که تسلیحاتشان در حملات استفاده می‌شوند، پایان دهند. بایدن تاکید کرد: من فورا این طرح را امضا خواهم کرد. ما برای ایمن نگه داشتن خیابان‌ها به چنین چیزی نیاز داریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین