کد خبر: ۸۳۹۰۲۹
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱

۱۰ خطری که میرسلیم و بقیه مسئولان را تهدید می‌کند

یادشان می رود جایگاهشان را مدیون مردم هستند، نه نهادهای قدرت.
۱۰ خطری که میرسلیم و بقیه مسئولان را تهدید می‌کند
آفتاب‌‌نیوز :

اختراع چرخ از نو: نه قبلی ها را قبول دارند و نه دانش و تجربه جهانی را ؛ می خواهند چرخ را از نو اختراع کنند و آخرش هم مثلتی، ذوزنقه ای، چند ضلعی نامنظمی درست می کنند و می گویند: تا حالا اشتباه می زدید؛ چرخ اصلی این است! حالا نچرخید هم نچرخید! اگر برای ملت آب نشود، برای رفقا که نان می شود!

مصطفی میر سلیم، نماینده مجلس شورای اسلامی در توییتی ۳ خطر بزرگی را که اکثر مردم را تهدید می کند، نوشته است:

«بزرگترین خطراتی که اکثر مردم را تهدید می کند ناآگاهی و سست ایمانی و ناشکری است.»

با تشکر از ایشان که خطراتی که ما مردم عادی را تهدید می کند، گوشزد کردند، ما هم چند خطری که اکثر مسؤولان را تهدید می کند به ایشان یادآور می شویم:

۱ - فراموشکاری: یادشان می رود جایگاهشان را مدیون مردم هستند، نه نهادهای قدرت.

۲ - نگاه از بالا: جو گیر می شوند و فکر می کنند چون آن سوی میز نشسته اند، برتری خاصی به مردم دارند و نگاهشان از بالا به پایین می شود.

۳ - خود دانشمند پنداری : چون به ایشان تریبون داده می شود، توهم می زنند که دانای مطلق هستند و فقط خودشان راه درست را می دانند.

۴ - سطحی نگری: قادر نیستند مسائل داخلی و خارجی را عمیقاً تحلیل کنند و در سطح می مانند و با چهار تا وعده و شعار سرو ته قضایا را هم می آورند (به خیال خودشان). به ویزه جهان جدید و مناسباتش را اصلاً نمی شناسند.

۵ - جدایی از مردم: طوری حرف می زنند و تصمیم می گیرند و عمل می کنند که گویا آنها از سیاره ای دیگر آمده اند. با مردم زبان مشترک ندارند، درد مردم الف است و آنها ب را می کاوند. حتی مورد داشته ایم یکی شان گفته چرا هی دارید درباره شاسی بلندهایی که نماینده ها گرفته اند حرف می زنید و گدابازی در می آورید؟! و باز مورد داشته ایم که میرسلیم نامی -که اتفاقاً نماینده مجلس است- در یک مصاحبه گفته بود: من به نظر مردم کاری ندارم!

۶ - تحریف مردم: اول این که خواسته های خود را به نام مطالبات مردم بیان می کنند و دوم این که بخشی از مردم را به عنوان کل ملت جا می زنند.

۷ - تبعیض: مثلاً یک فرد عادی را که پسر عموی پدرش رابط منافقین بوده را از استخدام در یک اداره معمولی شهرستان شان محروم می کنند ولی یکی را که پسرش رسماً عضو سازمان مجاهدین خلق بوده، تایید می کنند برای ریاست جمهوری مملکت!

۸ - اختراع چرخ از نو: نه قبلی ها را قبول دارند و نه دانش و تجربه جهانی را ؛ می خواهند چرخ را از نو اختراع کنند و آخرش هم مثلتی، ذوزنقه ای، چند ضلعی نامنظمی درست می کنند و می گویند: تا حالا اشتباه می زدید؛ چرخ اصلی این است! حالا نچرخید هم نچرخید! اگر برای ملت آب نشود، برای رفقا که نان می شود!

۹ - سست ایمانی : مسؤولان را بیشتر تهدید می کند، خاصه آن که با چاشنی ریای بی پایان و طمع سیری ناپذیر همراه شود.

۱۰ - ناسپاسی : قدر این مردم را نمی دانند که نمی دانند که نمی دانند...!

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین