کد خبر: ۸۳۹۲۳۷
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶
تبلیغات

ارزان‌ترین و بهترین کشور برای تحصیل پزشکی ۲۰۲۳

معرفی سه تا بهترین و ارزان‌ترین کشور‌های تحصیل در رشته پزشکی به همراه معرفی بهترین دانشگاه‌ها و هزینه‌های تحصیل در این سه کشور
ارزان‌ترین و بهترین کشور برای تحصیل پزشکی ۲۰۲۳
آفتاب‌‌نیوز :

اگر شما نیز داوطلب تحصیل رشته پزشکی در خارج از کشور هستید، باید پشتوانه مالی و شرایط تحصیل در کشوری که انتخاب می‌کنید را در نظر بگیرید. برای این منظور بهتر است در ابتدا کیفیت و هزینه آموزش را در کشور‌های مختلف بسنجید.

مهاجرت تحصیلی به کشور‌های مختلف در اروپا، آمریکای شمالی و آسیا، در اکثر موارد با کسب ویزای تحصیلی و همچنین قبولی در دانشگاه مورد نظر امکان‌پذیر است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی در این زمینه، می‌توانید با کارشناسان و متخصصان با تجربه موسسه مهاجرتی اکسیر اپلای تماس بگیرید تا اطلاعات تحصیل پزشکی در سال ۲۰۲۳ را دریافت کنید. همچنین شما می‌توانید از طرق مشاوره رایگان با این موسسه در انتخاب بهترین کشور برای تحصیل در هر رشته‌ای کمک بگیرید.

انتخاب بهترین کشور برای تحصیل پزشکی ۲۰۲۳

تحصیل در رشته پزشکی و گذراندن دوره‌های مختلف تحصیلی طی چندین سال به صورت مداوم، کاری آسان نیست. برای شرکت در برنامه‌های تحصیلی مختلف، متقاضیان باید آمادگی کامل را داشته باشند. دریافت بورسیه‌های تحصیلی و کمک هزینه تحصیلی می‌تواند در تحقق آرزو‌های تحصیلی متقاضیان کمک کند. همچنین کسب کمک هزینه تحصیلی می‌تواند هزینه تحصیل را به طور قابل توجهی کاهش دهد.

شما می‌توانید قبل از شروع برنامه‌های تحصیلی پزشکی در هر کشور، در یک دوره آماده سازی شرکت کنید تا سطح دانش خود را در زمینه‌های مختلف علوم افزایش دهید. با تحصیل در دانشگاه‌های معتبر در کشور‌های پیشرفته جهان، می‌توانید با کسب مدرک پزشکی در نقاط مختلف جهان مشغول به کار شوید و درآمد بالایی داشته باشید.

برای تحصیل در دانشگاه‌های معتبر پزشکی در کشور‌های مختلف، باید مدرک زبان مورد نیاز را داشته و انگیزه نامه و توصیه نامه خود را ارائه دهید. ما در این مقاله قصد داریم بهترین کشور‌های ارزان و با کیفیت آموزشی بالا را برای تحصیل پزشکی، به شما عزیزان معرفی کنیم، پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید:

گزینه اول: چین ارزان‌ترین کشور برای تحصیل در رشته پزشکی

چین در سال‌های اخیر سیاست بسیار بزرگی در جهت اخذ پذیرش دانشجویان بین المللی پیاده کرده است. از آنجایی که علوم طب و پزشکی در این کشور از پیشینه خوبی برخودار است، سطح آموزش پزشکی و سایر رشته‌های مرتبط در دانشگاه‌های چین نیز بسیار بالاست. در ادامه برخی از مزیت‌های تحصیل پزشکی چین را به نقل از وب سایت اکسیر دانش برایتان جمع آوری کرده‌ایم:

مزیت‌های تحصیل پزشکی در چین:

  • عدم نیاز به آزمون ورودی در دانشگاه‌های چین
  • تحصیل پزشکی در چین به زبان انگلیسی
  • اعتبار مدارک پزشکی چین (هم تراز به مدارک پزشکی دانشگاه‌های غرب)
  • هزینه پایین تحصیل پزشکی در چین
  • اعطای بورسیه‌های تحصیلی متنوع برای رشته پزشکی در چین به دانشجویان خارجی
  • بیمارستان‌های با کیفیت و تجهیزات خوب به تعداد زیاد برای گذراندن دوران انترنی

هزینه بهترین دانشگاه‌های چین برای تحصیل پزشکی:

شهریه دانشگاه‌های پزشکی؛ حدود ۳۵۰۰۰ تا ۴۵۰۰۰ یوآن

هزینه درخواست ثبت نام؛ ۸۰۰ یوآن

معاینات پزشکی؛ حدود ۶۰۰ یوآن

اجازه اقامت؛ حدود ۸۰۰ یوآن

بیمه درمانی؛ ۶۰۰ یوآن

خرید کتاب؛ حدود ۳.۰۰۰ یوآن

 ۵ مورد از بهترین دانشگاه‌های چین برای تحصیل پزشکی:

  • دانشگاه چاینا مدیکال
  • دانشگاه دالیان
  • دانشگاه هاست
  • دانشگاه ژنگژو
  • دانشگاه ووهان

ارزان‌ترین و بهترین کشور برای تحصیل پزشکی ۲۰۲۳

گزینه دوم: تحصیل پزشکی در روسیه ۲۰۲۳

کشور روسیه نیز در سال‌های اخیر مقصد بسیار مناسبی برای تحصیل در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی بوده است. سطح علمی دانشگاه‌های روسیه بسیار مطلوب بوده و فارغ التحصیلان این دانشگاه‌ها بلافاصله پس از اتمام دوران تحصیلی خود در هر کشوری که بخواهند می‌توانند مشغول به کار می‌شوند. در ادامه به برخی از مزیت‌های مهم تحصیل پزشکی روسیه می‌پردازیم:

۵ مزیت تحصیل پزشکی در روسیه

  • تحصیل پزشکی در روسیه به صورت رایگان:

" دولت فدرال روسیه برای حمایت از دانشجویان بورس‌های تحصیلی ارائه می‌کند. این بورسیه‌ها در سطح ایالتی برای دانشجویان مشتاق به تحصیل در روسیه فراهم شده، برای دانشجویانی بین المللی بورسیه تمامی هزینه‌های مربوط به شهریه، اسکان و حتی امرار معاش را نیز پرداخت می‌کند.

این بورس معمولا چیزی حدود ۱۳۰۰ تا ۱۵۰۰ روبل روسی است؛ لذا دانشجویان و علاقه‌مندان به تحصیل در این کشور لازم نیست برای پرداخت هزینه‌های تحصیل خود نگران باشند."(منبع: وب سایت اکسیر اپلای)

  • هزینه پایین تحصیل
  • عدم نیاز به پاس کردن آزمون ورودی به دانشگاه
  • عدم نیاز به تسلط به زبان روسی
  • امنیت و رفاه کامل دانشجویان بین المللی در این کشور

۳ تا بهترین دانشگاه‌های پزشکی روسیه مورد تایید وزارت بهداشت ایران:

  • دانشگاه پاولوف (پزشکی)
  • دانشگاه پیراگوا (پزشکی و دندانپزشکی)
  • دانشگاه کازان (پزشکی و دندانپزشکی)

هزینه تحصیل پزشکی روسیه ۲۰۲۳

نام دانشگاه هزینه تقریبی دانشگاه هزینه کالج زبان تدریس هزینه تقریبی خوابگاه
دانشگاه پاولوف انگلیسی: ۴ هزار دلار
روسی: ۳ هزار دلار
۱ تا ۲ هزار دلار انگلیسی و روسی هزار دلار
دانشگاه پزشکی پیراگوا انگلیسی: ۷ تا ۸ هزار دلار ۴ تا ۵ هزار دلار انگلیسی و روسی پانصد دلار
دانشگاه کازان  انگلیسی: ۴۷۰ هزار روبل 
روسی: ۳۵۰ هزار روبل
۲ تا ۳ هزار دلار انگلیسی و روسی پانصد دلار

گزینه سوم: تحصیل پزشکی در مجارستان

سومین کشوری که به عنوان یکی از بهترین و ارزان‌ترین کشور‌ها برای تحصیل پزشکی انتخاب شده است، مجارستان می‌باشد. از مزیت‌های تحصیل پزشکی در مجارستان این است که علاوه بر رفاه خوبی که برای دانشجویان خارجی فراهم کرده است، راه ورود به اروپا را نیز برای فارغ التحصیلان رشته پزشکی هموارتر کرده است. در ادامه لیستی از بهترین دانشگاه‌های پزشکی مجارستان را برایتان جمع آوری کرده ایم:

۴ مورد از بهترین دانشگاه‌های مجارستان مورد تایید وزارت بهداشت ایران:

  • دانشگاه دبرسن
  • دانشگاه سملویس
  • دانشگاه سگد
  • دانشگاه پچ

هزینه تحصیل پزشکی مجارستان ۲۰۲۳:

معمولا هزینه‌های تحصیلی برای رشته پزشکی و دندانپزشکی در مجارستان بین ۱۵۲۰۰ تا ۱۸۲۰۰ دلار در سال است. همچنین، هزینه‌های زندگی ماهانه در مجارستان بین ۴۲۱-۷۸۷ دلار در ماه است. با این حال، باید توجه داشت که هزینه‌های زندگی بستگی به مکان و عادات شخصی دارد و ممکن است متفاوت باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین