کد خبر: ۸۳۹۲۷۲
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴
اعمال افزایش حقوق‌ها و واریز مابه‌التفاوت فروردین

جزئیات پرداخت حقوق و مستمری بازنشستگان

سازمان تأمین‌اجتماعی، از آغاز فرایند پرداخت حقوق اردیبهشت‌ماه بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین‌اجتماعی از امروز خبر داد.
جزئیات پرداخت حقوق و مستمری بازنشستگان
آفتاب‌‌نیوز :

طبق اعلام سازمان تأمین‌اجتماعی، فرایند پرداخت حقوق اردیبهشت‌ماه بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین‌اجتماعی، مطابق روال معمول و اعلام قبلی، از امروز بیستم اردیبهشت ماه با اعمال افزایش حقوق آغاز شده است.

همچنین مابه‌التفاوت فروردین‌ماه نیز بر اساس جدول زمان‌بندی و در همان روز، با فاصله چند ساعته واریز خواهد شد. 

ضمنا بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان می‌توانند فیش‌های حقوق خود را در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان به نشانی es.tamin.ir مشاهده کنند.

آغاز پرداخت مستمری اردیبهشت‌ماه بازنشستگان با اعمال افزایش حقوق‌ها/واریز مابه‌التفاوت فروردین

هفته گذشته موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در باره افزایش حقوق‌ها توضیحاتی ارائه کرده بود که به شرح ذیل است:

- سازمان تأمین‌اجتماعی باعنایت به مصوبه هیئت وزیران و در راستای اجرای ماده (۹۶) و ماده (۱۱۱) قانون تأمین‌اجتماعی، مستمری و کمک‌های جنبی کلیه مستمری‌بگیران بازنشسته، ازکارافتاده و مجموع مستمری بازماندگان را افزایش می‌دهد. براین اساس میزان مستمری‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی و مجموع مستمری بازماندگان که تا پایان سال ۱۴۰۱ برقرار شده است، برای دریافت‌کنندگان حداقل مستمری و مشمولین ازکارافتادگی جزئی و سایر افرادی که مستمری آنان به نسبت سنوات پرداخت حق‌بیمه برقرار شده، به میزان ۲۷ درصد مستمری آنان در پایان اسفندماه ۱۴۰۱ افزایش می‌یابد.

- همچنین برای سایر سطوح بالاتر از حداقل مستمری، میزان افزایش سال ۱۴۰۲ به میزان ۲۱ درصد مستمری آنان در پایان اسفندماه ۱۴۰۱ به‌علاوه مبلغ ثابت دو میلیون و ۵۰۷ هزار و ۸۸۰ ریال خواهد بود.

- در سال جاری کمک‌های جنبی مستمری‌بگیران افزایش بسیار خوبی دارد. مبلغ بن مستمری‌بگیران و کمک هزینه مسکن بازنشستگان و مستمری‌بگیران به میزان ۲۱ درصد افزایش یافته است. در مورد کمک هزینه عائله‌مندی نیز افزایش ۱۲۵ درصدی اعمال شده و از ۴۰۷ هزار تومان به ۹۱۷ هزار تومان رسیده است.

- کمک هزینه اولاد تحت تکفل بازنشستگان و مستمری‌بگیران حدود ۳۰۰ درصد افزایش یافته و به ازای هر اولاد از ۱۰۵ هزار تومان به ۴۲۲ هزار تومان افزایش یافته است.

- پرداخت باقی‌مانده متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشمول این موضوع: مبلغ مربوط به باقی‌مانده متناسب‌سازی برای بازنشستگان مشمول این افزایش، از ابتدای سال جاری اعمال و پرداخت می‌شود. به‌روزرسانی احکام جدید نیز در حال انجام است. بازنشستگان و مستمری‌بگیران حقوق اردیبهشت ماه خود را مطابق روال همیشگی از بیستم تا پایان ماه با لحاظ افزایش حقوق دریافت می‌کنند.

جزئیات پرداخت حقوق و مستمری بازنشستگان

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین