کد خبر: ۸۳۹۳۲
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۰:۱۵

نماینده کرمان: طرح نام موسوی معنادار است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نماینده‌ مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: «فعال شدن و اعلام حضور مهندس میرحسین موسوی در عرصه‌ی انتخاباتی فی نفسه در شرایط جاری کشور معنادار و مثبت است». 

محمدعلی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگارپارلمانی آفتاب ضمن تأکید بر قطعی شدن کاندیدای نهایی اصلاح‌طلبان در حال حاضر عنوان کرد: «مطرح شدن نام افراد در مقطع کنونی لزوماً به این معنا که به عنوان یک کاندیدا در انتخابات حضور پیدا می‌کنند، نیست بلکه این طرح اسامی باعث می‌شود فضای کشور و انتخابات آتی به سوی حساسیت بیشتری مسوولان، مردم و جریانات سیاسی پیش برود که چنین شرایطی مثبت خواهد بود». 

وی تصریح کرد: «به رغم این که امیدواریم جبهه‌ اصلاحات در نهایت بتواند یک کاندیدای واحد معرفی کند، اما طرح شدن احتمال کاندیداتوری افراد باتجربه‌ای مثل مهندس موسوی بسیار معنادار است. موسوی سال‌های سال علی‌رغم دعوت یاران و دوستانش سکوت کرد و هیچ‌گاه پاسخ مثبت به انتخابات نداد. اما به نظر می‌رسد وی در این مقطع احساس کرده که شرایط به گونه‌ای است وظیفه برای او برخی افراد دیگر ایجاد شده که وارد عرصه شوند. لذا فی نفسه فعال شدن آقای موسوی در عرصه سیاسی کشور معنادار و بسیار مثبت است». 

نماینده کرمان در مجلس با یادآوری رایزنی‌های اخیر اصلاح‌طلبان برای معرفی یک کاندیدای واحد، گفت: «طبق اخبار موجود، آقای خاتمی و مهندس موسوی برای حضور در عرصه‌ انتخابات به همدیگر نوعی تعارف می‌کنند و به نظر می‌رسد سرانجام طبیعتاً یکی از آن‌ها در صحنه بماند». 

کریمی متذکر شد که آقای خاتمی در شرایط فعلی کشور به روزتر است و در عین‌حال مهندس موسوی نیز در حوزه‌ی اجرایی دارای سوابق و تجربیات بسیار مفید و مناسبی است. 

استاندار اسبق کرمان اظهار کرد: «تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، طرح اسامی کاندیداهای احتمالی باعث حساسیت و توجه بیشتر جامعه و افکار عمومی می‌شود که این وضعیت به نفع جامعه خواهد بود هرچند اصلاح‌طلبان باید به گزینه مشترک برسند. در هر صورت حضور افراد قوی و باتجربه که وجهه پذیرفته‌ای در جامعه دارند، سطح نگاه مردم، نخبگان و جریانات سیاسی به انتخابات را بالا می‌برد». 

این نماینده‌ مجلس در بخش دیگر این گفت‌وگو به وضعیت فعلی مجلس اشاره کرد و درباره‌ پی‌گیری طرح‌های استیضاح نسبت به وزرای دولت، خاطرنشان کرد: «با توجه به این‌که زمان کمی تا پایان کار دولت نهم باقی مانده است، نمایندگان ملت فعلاً بر استیضاح وزراء اصراری ندارند و به نفع کشور و مردم نمی‌دانند که در این مدت کوتاه با استیضاح یک وزیر، شرایط وزارتخانه تابعه را با بلاتکلیفی و اختلال مواجه کنند، به خصوص که احتمال جایگزین شدن مدیری قوی‌تر وجود ندارد».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین