کد خبر: ۸۳۹۳۴۱
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۸
رگبار و رعد و برق در تهران تا کی ادامه دارد؟

طوفان، باران و رعد و برق در تهران

مدیرکل اداره هواشناسی استان تهران با ارائه گزارشی از میزان بارندگی و شدت وزش باد در پی فعالیت سامانه بارشی در تهران اظهار کرد: فعالیت سامانه بارشی طی امشب و حدود سه ساعت آینده تداوم دارد و برای روز‌های آتی پایداری جوی پیش‌بینی می‌شود.
طوفان، باران و رعد و برق در تهران
آفتاب‌‌نیوز :

مازیار غلامی  با توجه به داده‌های هواشناسی مبنی وقوع رگبار و رعد و برق در برخی نقاط کشور، درباره وزش باد و بارش باران طی بعد از ظهر امروز (۲۰ اردیبهشت) در تهران اظهار کرد: بیشترین میزان باد در ایستگاه هواشناسی فرودگاه مهرآباد به میزان ۵۸ کیلومتر بر ساعت بوده است. بر اساس آمار‌ها تاکنون بیشترین میزان بارندگی در ایستگاه مهرآباد به میزان ۲.۸ میلیمتر ثبت شده است. 

وی افزود: سامانه بارشی در نواحی غربی و جنوب غربی تهران فعال است و به سمت مرکز و نواحی شمالی استان حرکت می‌کند و می‌تواند وقوع رگبار شدید در برخی نقاط، وزش باد شدید و خیلی شدید و احتمال وقوع تگرگ در بالادست را به همراه داشته باشد. 

مدیرکل اداره هواشناسی استان تهران افزود: در این شرایط مردم از استقرار در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و تردد در اطراف رودخانه‌ها به‌شدت خودداری کنند چراکه رگبار باران در بهار و تابستان کوتاه‌مدت و شدید است و می‌تواند به‌صورت مقطعی موجب آبگرفتگی و بالا آمدن آب رودخانه‌ها شود. 

وی ادامه داد: با توجه به وزش باد شدید توصیه می‌شود از قرار گرفتن در ارتفاعات و نواحی مرتفع خودداری شود و مردم در مکان‌های امن قرار گیرند. 

غلامی با اشاره به هشدار‌های صادر شده طی روز‌های گذشته مبنی بر وقوع رگبار و رعد و برق در تهران در پایان تاکید کرد: این شرایط جوی تنها طی امشب ادامه دارد و از سه ساعت دیگر، این شرایط را نداریم. بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده طی روز‌های آینده به سوی پایداری جوی خواهیم رفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین