کد خبر: ۸۳۹۴۱۲
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹

علت اقدام وزیر ارشاد برای انتخاب جانشین

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴ اخبار فرهنگی اخبار سینما و تئاتر 
علت اقدام وزیر ارشاد برای انتخاب جانشین
آفتاب‌‌نیوز :

 در پی حواشی در فضای مجازی درباره تغییر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جایگزینی معاون حقوقی او برای پست وزارت، پیگیری‌ها نشان می‌دهد که ماجرا چیز دیگری است و خبر تغییر وزیر فرهنگ اساساً کذب است.

بر اساس پیگیری‌هایی که انجام شده است، اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یک برنامه تحولی برای حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه داده است که برای انجام این امور، سیدمحمد هاشمی معاون حقوقی خود را برای پیگیری این امور در داخل وزارتخانه به عنوان جانشین خود، مأمور کرده است.

باید گفت که موضوع جانشینی، جایگاه جدید و تازه‌ای نیست و در ادوار قبلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با عنوان قائم مقام وجود داشته است. اطلاق کلمه جانشینی نیز بنا بر ابلاغیه سازمان امور استخدامی کشور است. در واقع در ادوار قبلی، به عنوان مثال، حسین انتظامی به عنوان جانشین عباس صالحی بوده است، اما عنوان جایگاه سازمانی آنان قائم مقام بوده است. همان‌طور که عزت‌الله ضرغامی قائم‌مقام علی لاریجانی، احمد مسجد جامعی قائم‌مقام عطاءالله مهاجرانی و اصغر پورمحمدی قائم‌مقام سیدمحمد حسینی بوده است.

نکته دیگر اینکه قرار است جانشین وزیر فرهنگ در موارد حساس و مهم، از طرف وزیر و با هماهنگی او اتخاذ مواضع کند. برای همین در پایان تأکید می‌شود که این جانشینی یک امر کاملاً درون سازمانی، اداری و تشکیلاتی است و برای تسهیل انجام امور برنامه تحولی وزیر فرهنگ اتخاذ شده است و هیچ بار سیاسی خاصی ندارد؛ بنابراین تغییر وزیر فعلی فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزیر شدن معاونت حقوقی شایعه‌ای بیش نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین