کد خبر: ۸۳۹۴۷۶
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵
رئیس سازمان قضائی نیرو‌های مسلح کشور:

در پرونده حادثه خونین زاهدان، برای ۲۶ نفر کیفرخواست صادر شده است

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح از صدور کیفرخواست برای ۲۶ نفر در پرونده مصلای زاهدان خبر داد.
در پرونده حادثه خونین زاهدان، برای ۲۶ نفر کیفرخواست صادر شده است
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام و المسلمین پورخاقان رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح که به زاهدان سفر کرده، هدف از سفر به استان سیستان و بلوچستان را رسیدگی به پرونده واقعه تلخ ۸ مهر عنوان کرد و گفت: با تاکید مقام معظم رهبری بر رسیدگی و برخورد قاطع با خاطیان و مجرمان پرونده حادثه هشتم مهر ماه و احقاق حق کسانی که به آن‌ها ظلم شده است به استان سیستان و بلوچستان سفر کردیم.  در این پرونده در مجموع برای ۲۶ نفر کیفرخواست صادر شده است.

 اتهام ۱۱ نفر از متهمان این پرونده، تیراندازی منتهی به قتل و جرح است و برای ۱۵ نفر باقیمانده به اتهام سوء استفاده از موقعیت شغلی، تیراندازی برخلاف مقررات، لغو دستور و ترک فعل‌هایی که اتفاق افتاد کیفرخواست صادر شده است.

رییس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح افزود: در برخورد با خاطیان و کسانی که در این حادثه تلخ مرتکب جرم شدند، هیچ اغماضی در کار نیست و اطلاعات رسیدگی به این پرونده به زودی منتشر خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین پور خاقان گفت: اگر کسانی مرتکب جرم شده باشند با آن‌ها برخورد قاطع خواهیم کرد و اجازه نمی‌دهیم حقوق مردم پایمال شود.

وی ادامه داد: ما به وظیفه خود عمل می‌کنیم و عواملی که باعث تحریک برخی از جوانان اهل سنت در صف نماز مصلی اهل سنت زاهدان شدند و در سایه این تحریک افراد ضد انقلاب با سوء استفاده از شرایط، حادثه خونین زاهدان را رقم زدند و همچنین اشخاصی که در فضای مجازی اقدام به تحریک جوانان اهل سنت کردند هم شناسایی و با آن‌ها برخورد قاطع صورت می‌گیرد.

وی یکی دیگر از اهداف سفر به استان را انعکاس گوشه‌ای از زحمات دستگاه قضائی استان در رسیدگی به حادثه خونین ۸ مهرماه سال گذشته عنوان کرد و افزود: در همان لحظات ابتدایی وقوع حادثه همکاران پرتلاش ما و بازپرس در صحنه حاضر و پرونده تشکیل شد و در دو بخش تفکیک و مورد رسیدگی قرار گرفت و نهایتا برای ۲۶ نفر کیفر خواست صادر شد.

حجت الاسلام و المسلمین پورخاقان خدمت در مناطق محروم و مرزی استان سیستان و بلوچستان را ارزشمند عنوان کرد و از زحمات دستگاه قضائی استان و نیرو‌های فراجا برای تامین امنیت و ورود و رسیدگی به موقع در تشکیل پرونده برای حادثه خونین زاهدان تقدیر کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین