کد خبر: ۸۳۹۴۷۷
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸
جریمه سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ و مخدوشی پلاک، میلیونی می‌شود

افزایش بیش از صددرصدی ۷ جریمه رانندگی

جانشین پلیس راهور فراجا از افزایش بیش از صددرصدی ۷ جریمه رانندگی خبر داد و گفت: مبلغ تخلف این جرائم در حال حاضر بین ۱۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان است که با این احتساب به بیش از یک میلیون تومان می‌رسد.
افزایش بیش از صددرصدی ۷ جریمه رانندگی
آفتاب‌‌نیوز :

افزایش مبالغ "جرائم رانندگی" موضوعی است که پلیس راهنمایی و رانندگی به دلیل بازدارنده نبودن این جرائم مطرح کرده و از دستگاه‌های مسئول پیگیری می‌کند.

پلیس معتقد است اگر مبلغ برخی از جرائم خطرساز رانندگی افزایش پیدا کند، این موضوع می‌تواند به کاهش تصادفات و کاهش تلفات جانی هم کمک کند.

سردار سید تیمور حسینی، جانشین پلیس راهور در این باره با تاکید بر اینکه جرائم رانندگی در حال حاضر به هیچ عنوان بازدارنده نیست، گفت: از وزارت دادگستری خواسته‌ایم تا مبلغ ۷ تخلف از ۱۲۰ تخلفی که برای آن‌ها کد جریمه وجود دارد، بیش از صددردصد افزایش پیدا کند.

وی افزود: سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ و مخدوشی پلاک از جمله تخلفاتی هستند که پلیس پیشنهاد داده است تا مبلغ جریمه این تخلفات را به بیش از یک میلیون تومان افزایش دهد.

سردار حسینی درباره تخلفاتی که اکنون رقم جرائمشان بین ۱۰۰ تا ۴۰۰ تومان است، گفت: تخلفاتی مانند نبستن کمربند ایمنی و پارک دوبل که در رانندگی حادثه ساز تلقی نمی‌شوند شامل این افزایش نیستند، اما به عنوان مثال جریمه رانندگی در حالت مستی که اکنون ۴۰۰ هزار تومان است به ۲ میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند.

با مطرح شدن افزایش مبلغ جرائم رانندگی این ظن ایجاد می‌شود که شاید برخی از ماموران پلیس بخواهند از این موضوع سوءاستفاده کنند و عایدی از موضوع داشته باشند؛ اما سردار حسینی معتقد است که پلیس به سمتی می‌رود که نقش عامل انسانی را از ثبت تخلفات رانندگی کم کند البته افراد می‌توانند تخلفات ماموران پلیس به را به سامانه ۱۹۷ اطلاع دهند تا با مامور متخلف برخورد شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین