کد خبر: ۸۳۹۶۲۱
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۴

۵۴ درصد آلمانی‌ها مخالف الحاق اوکراین به ناتو هستند

بر اساس نظرسنجی اخیر و پیش از سفر احتمالی زلنسکی به برلین، مشخص شد که اکثریت آلمانی‌ها مخالف الحاق اوکراین به ناتو هستند.
۵۴ درصد آلمانی‌ها مخالف الحاق اوکراین به ناتو هستند
آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس این نظرسنجی که توسط موسسه YouGov و آژانس خبری DPA آلمان انجام شد، ۵۴ درصد شهروندان این کشور مخالف عضویت احتمالی اوکراین در ناتو هستند و تنها ۲۷ درصد گفتند که از این روند حمایت می‌کنند.

۵۵ درصد هم در پاسخ به سوالی درباره درگیری اوکراین و راه‌هایی برای حل آن گفتند، موافق مذاکرات صلح بین مسکو و کی‌یف هستند و ۲۸ درصد هم گفتند که مخالف گفت‌وگو هستند.

آژانس خبری DPA آلمان همچنین جزئیاتی درباره تعداد شرکت کنندگان و تاریخ دقیق این نظرسنجی اعلام نکرده و تنها گفته که این نظرسنجی پیش از سفر ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین به برلین انجام شده است.

اوایل ماه جاری میلادی، روزنامه Berliner Tageszeitung چاپ آلمان از قول یکی از اعضای پلیس گزارش کرد، زلنسکی قرار است ۱۳ مه به برلین بیاید و با اولاف شولتس، صدراعظم آلمان دیدار کند.

این درحالیست که دفتر ریاست جمهوری اوکراین چنین افشاگری را غیرممکن دانست و به رسانه آلمانی مذکور گفت که این سفر بابت نگرانی‌های امنیتی شاید لغو شود.

در ماه سپتامبر، زلنسکی اعلام کرد که اوکراین برای پیوستن سریع به ناتو درخواست داده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت که مسکو از نزدیک اوضاع را زیر نظر دارد و یادآور شد که تمایل کی‌یف برای پیوستن به این ائتلاف یکی از دلایل آغاز عملیات حمله روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین