کد خبر: ۸۳۹۶۳
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۱:۵۳

«حماسه جاوید» از شبکه دوم سیما پخش می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پخش مستند «حماسه جاوید» محصول شبکه جهانی سحر ویژه سی‌امین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، 13 اردیبهشت ماه از شبکه دو سیما آغاز می‌شود.

به گزارش سرویس هنری آفتاب، پخش این مجموعه مستند که تهیه‌کنندگی آن را «رضا درویش نوری» و کارگردانی آن را «حسین مهدیان» برعهده داشته، از امروز یکشنبه 13 بهمن‌ماه از شبکه دو سیما آغاز و تا 4 اسفندماه جاری هر هفته روزهای یکشنبه تا پنجشنبه در ساعت 13:20 دقیقه روی آنتن می‌رود.
مجموعه مستند- ر وایی «حماسه جاوید» از جمله تولیداتی است که به مناسبت سی‌امین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در 22 برنامه 30 دقیقه‌ای در شبکه جهانی سحر تهیه شده و روایت این ویژه‌برنامه که در قالب یک مونولوگ ارائه خواهد شد؛ داستان تحقیقات زنی ایرانی است که پس از 25 سال به ایران بازگشته و می‌خواهد تز دکترای خودش را در خصوص انقلاب اسلامی تنظیم نماید. موضوعات گوناگون این برنامه با دسته‌بندی ویژه‌ای در قالب دکترای وی طراحی و سعی شده در تبیین این موضوعات روند تاریخی و سیر تحولی انقلاب در قبل و بعد از پیروزی انقلاب ارائه گردد. در هر بخشی با استفاده از مستندات تاریخی، تصاویر آرشیوی و عکس و حضور راوی در مکان‌های خاطره‌انگیز انقلاب مانند میدان آزادی، بهشت زهرا، جماران، دانشگاه تهران، مجلس شورای اسلامی و بسیاری دیگر از مراکز پژوهشی و تحقیقاتی؛ بخش‌هایی از تاریخ انقلاب و دستاوردهای نظام در طول سه دهه بیان می‌گردد. برای بررسی ابعاد دقیق مباحث مطروحه در هر برنامه، محقق، گفتگوهایی اختصاصی را با شخصیت‌های بلندپایه ج.ا.ا. انجام می‌دهد که هرکدام از این گفتگوها حول مبحث موردنظر بوده و تلاش گشته تا از افرادی در این بخش استفاده گردد که خود در موضوع مورد بحث صاحب‌نظر و تاثیرگذار باشند.

افرادی نظیر مبارزان برجسته سالهای قبل از انقلاب، فرماندهان و سرداران 8 سال دفاع مقدس، وزرا و معاونین رئیس‌جمهور، روسای کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی و بسیاری دیگر از شخصیت‌های برجسته و تاثیرگذار در طول سه دهه انقلاب. از دیگر شخصیت‌های حاضر در این برنامه سفرا و برخی از مقامات بلندپایه کشورهای دیگر هستند که به بیان دیدگاه خود و کشورشان در خصوص انقلاب اسلامی می‌پردازند و در مجموع بیش از 50 شخصیت در این برنامه حضور دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین