کد خبر: ۸۳۹۶۳۲
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۹

«مایسا» دوساله شد/ بچه فیل آسیایی۷۰۰ کیلویی در سلامت کامل است

رییس باغ وحش ارم در مراسم تولد دو سالگی «مایسا»، با بیان اینکه بچه فیل آسیایی در شرایط جسمی طبیعی و نرمالی به‌سر می‌برد، گفت: دندان‌های شیری این ماده فیل دوساله به‌طور کامل رشد کرده است و در حاضر در سن دو سالگی ۷۰۰ کیلو وزن دارد.
«مایسا» دوساله شد/ بچه فیل آسیایی۷۰۰ کیلویی در سلامت کامل است
آفتاب‌‌نیوز :

فیل آسیایی گونه‌ای در حال انقراض است. سال ۱۳۹۲ رییس‌جمهوری سریلانکا دو زنجیر فیل آسیایی (یک زنجیرفیل ماده به نام «میهری» و یک زنجیرفیل نر به‌نام «مهاسن») را به رییس‌جمهوری وقت ایران هدیه داد و این فیل‌ها از یتیم‌خانه فیل‌ها در کشور سریلانکا به ایران منتقل شدند. 

سال ۹۸ بود که فیل ماده در باغ وحش ارم باردار شد و برخلاف فیل‌های دیگر که بعد از ۲۰ تا ۲۲ماه فارغ می‌شوند، «میهری» بعد از گذراندن دوره ۲۴ماهه بارداری بچه فیل را به دنیا آورد. 

به گفته محمد حسن حسینی رییس باغ وحش ارم- نوزاد متولد شده ماده و جثه آن مقداری کوچک‌تر از حد معمول بود و همین مسئله باعث شده بود تا برای استفاده از شیر فیل مادر نیاز به آموزش و وقت بیشتری باشد.

پس از دوماه که فیل مادر و بچه فیل دوره‌های مراقبتی و قرنطینه خود را گذراندند، بچه فیل باغ وحش ارم «مایسا» نامیده شد و باغ ‌وحش ارم از سلامت آن خبر داد.

امروز (۲۲ اردیبهشت‌ماه) مراسم جشن دوسالگی این بچه‌فیل آسیایی در باغ وحش ارم برگزار شد که محمدحسین حسینی در گفت و گو با ایسنا درباره آخرین وضعیت «مایسا» اظهار کرد: دندان‌های شیری این ماده فیل دوساله به‌طور کامل رشد کرده است و شرایط طبیعی و نرمالی دارد.

وی با تاکید بر اینکه مایسا تا چهارسالگی از شیر تغذیه می‌کند، ادامه داد: یک فیل بالغ روزانه ۷۰ الی ۹۰ کیلو مواد غذایی مورد نیاز خود را مصرف می‌کند.  

رییس باغ وحش ارم با تاکید بر اینکه مایسا از شرایط جسمی مناسب و سلامت جسمی برخوردار است، گفت: این ماده فیل دوساله در زمان تولد ۷۰ کیلو وزن داشت و در حاضر در سن دو سالگی ۷۰۰ کیلو وزن دارد. 

فیل آسیایی

به گفته وی، ماهانه یک میلیارد و دویست هزارتومان برای تغذیه گوناه‌های تحت حفاظت در باغ وحش صرف می‌شود که دارای بهترین کیفیت و مورد تأیید دامپزشکان هستند.  

حسینی در پایان تصریح کرد: هیچ کدام از گونه‌های جانوری که در باغ وحش زندگی می‌کنند، توانایی زیستن در حیات وحش را ندارند، چرا که یا در باغ وحش به دنیا آمده‌اند و یا از یتیم‌خانه‌ حیوانات و باغ‌ وحش‌های دیگر به این مکان منتقل شده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین