کد خبر: ۸۳۹۶۷
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۱:۴۰

لاریجانی: مجلس غیرت دینی اردوغان را ستایش می‌کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس مجلس شورای اسلامی‌با اشاره به موضع نخست وزیر ترکیه در برابر رئیس رژیم صهیونیستی در اجلاس داووس گفت: «مجلس غیرت دینی و انسانی اردوغان این سیاستمدار برجسته را ستایش و تحسین می‌کند».

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی آفتاب، علی لاریجانی در آغاز جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی ‌و در نطق پیش از دستور خود اظهار داشت: «اردوغان با سخن وعمل خود جنایات رژیم صهیونیستی را برملا کرد و بار دیگر اذهان جامعه جهانی را به سبعیت رژیم صهیونیستی جلب کرد».

نماینده مردم قم در مجلس اضافه کرد: «مجلس غیرت دینی و انسانی اردوغان را تحسین و ستایش می‌کند و ما از راه اقدام ارزشمند و شجاعانه نخست وزیر هوشمند ترکیه در اجلاس داووس تشکر می‌کنیم».

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود به پیام رهبر معظم انقلاب به اسماعیل هنیه نخست وزیر دولت قانونی فلسطین اشاره کرد و بیان داشت: «این پیام وجه دیگر تاثیرات عظیم انقلاب اسلامی‌را نشان داد».

رئیس مجلس همچنین از حضور خالد مشغل دبیر کل جنبش حماس در جلسه روز سه شنبه مجلس خبر داد و گفت: «امیدواریم خالد مشعل در این جلسه نمایندگان مجلس را در جریان مهمترین مسائل فلسطین قرار دهد».

وی با تبریک ایام دهه فجر گفت: «انقلاب جوان در 30 سالگی خود دستاوردهای شگرفی برای کشور و بشریت داشت که دریافت صحیح از آنها توصیه‌های مناسب برای باقی راه ارائه می‌نماید. انقلاب اسلامی، ایران متحد رژیم صهیونیستی را به نماد برجسته مبارزه با اسرائیل تبدیل کرد که امروز اعتلای این تفکر انقلابی را در عزتمندی مقاومت هوشمندانه حماس در غزه مشاهده می‌کنیم».

لاریجانی خاطر نشان کرد: «انقلاب اسلامی، ایران را از کشوری با وابستگی انگلی سیاسی به استقلال غرورآفرین در نظام سیاسی تغییر داد به طوری که آحاد جامعه با آزادی کامل در مقابل قدرتمندترین نظام‌های سلطه سخن می‌گویند و هراسی ندارند و مسئولان نظام جمهوری اسلامی‌در عین ارتباط سیاسی با دیگران بر اساس معیارهای مکتبی و انقلابی تصمیم گیری می‌نمایند».

لاریجانی تصریح کرد: «انقلاب اسلامی، نظام دیکتاتوری متحد نظام شاهنشاهی را به مردم سالاری دینی مبدل نمود به طوری که در همه شئونات اسلامی‌رای مردم تعیین کننده است» .

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی‌حرکت سازندگی و خودکفایی اقتصادی را به جای وابستگی اقتصادی توجیه و پیگیری نموده، تاکید کرد: «این انقلاب زشتی فساد اقتصادی را گوشزد و حرکت اقتصادی کشور را بعد از فراز و فرودهای زیاد به مردم سالاری اقتصادی رهنمون ساخت که در سیاستهای اصل 44 مصوب رهبر فرزانه انقلاب اسلامی‌حضرت آیت‌ا... خامنه ای تجلی یافت».

لاریجانی خاطر نشان کرد: «اما اگر به درستی در این توفیقات نگریسته شود کلیه فتوحات انقلاب را در چند ویژگی می‌یابیم».

وی کلیه فتوحات انقلاب را اصلات آرمانهای انقلاب که نشأت گرفته از فرهنگ اسلامی ‌بر صراط موید روحانیت است دانست و گفت: «ریشه تداوم تفکر انقلابی و یکپارچگی ملی و انسجام درونی کشور در اسلام اجتهادی است که ریشه در سنت حوزوی دارد».

لاریجانی افزود: لدرسده پس از نهضت مشروطیت به ویژه 50 سال اخیر، برخی گرایش های فکری جدا از مسلک روحانیت حتی با ظاهر مثبت عامل گره اندیشی و گاه خسارات عمده به توفیقات انقلابی و وحدت و انسجام ملی بوده است».

رئیس قوه مقننه در ادامه تصریح کرد: «در سخت ترین شرایط چه در بعد خارجی و چه داخلی و چه در وجه سیاسی و چه اقتصادی فرهنگی و اجتماعی ولایت فقیه گره گشا وحلال معضلات کشور بوده است وهر چند انقلاب اسلامی‌در همه ابعاد ستایش برانگیز است ، اما باید پذیرفت سرعت توسعه اقتصادی کشور همپای ارتقاء و پیشرفت سیاسی و جایگاه مشرقی ایران در صحنه منطقه نبوده و شاید کاستی تئوری پردازی عالمانه در این بخش تعیین کننده باشد».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین