کد خبر: ۸۳۹۸۸
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۳:۴۱

حدادعادل: سخنان شجاعانه اردوغان،حرف مردم مسلمان جهان بود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئيس كميسيون فرهنگی مجلس گفت: «سخنان شجاعانه رجب طيب اردوغان نخست‌ وزير تركيه به رژيم صهيونيستی در اجلاس داووس، نه تنها سخنان مردم تركيه بلكه حرف همه مردم مسلمان جهان بود».

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، غلامعلی حداد عادل نماينده مردم تهران در مجلس به عنوان پنجمين و آخرين ناطق بين دستور جلسه علنی امروز يكشنبه مجلس شورای اسلامی با اشاره به دهه فجر و سی‌امين سالگرد پيرزوی انقلاب اسلامی ايران گفت: «امروز پس از گذشت 30سال می‌توانيم آثار شگفت‌آور و مبارک اين انقلاب را بيش از هر زمان ديگری در ايران و ساير نقاط جهان مشاهده كنيم».
 
وی افزود: ‌«انقلابی كه با رهبری معمار بزرگ انقلاب حضرت روح‌الله به پيروزی رسيد و روح اسلامی را در پيكره اسلام دميد و اين پيروزی بدون تكيه بر شرق و غرب و بدون وابستگی فكری و مرامی به مكتب‌های انحرافی حاصل شد».
 
نماينده تهران در مجلس در ادامه اظهار داشت: «اين انقلاب كه صرفا به نام خدا و بر اساس تعاليم قرآن به پيروزی رسيد اعتماد به نفس را به مسلمانان بازگرداند و نه تنها ملت ايران بلكه مسلمانان جهان با پيروزی انقلاب اسلامی ايران عصر جديدی را آغاز كردند».
 
حداد عادل بيداری اسلامی در جهان را حاصل انقلاب اسلامی ايران دانست و اظهار داشت: «عصر پس از پيروزی انقلاب اسلامی ايران در جهان، عصر بيداری مسلمانان جهان است كه باور كرده‌اند عزت، شرف و استقلال آنها در گرو بازگشت به اسلام است و آنها مي‌خواهند در حيات اجتماعی و سياسی و در زندگی شخصی خود هويت اسلامی داشته باشند و همين احساس هويت به ملت اسلامی وحدت بخشيده است».
 
وی افزود: «اسلام ناب محمدی(ص) كه امام راحل پرچمدار آن بود، فرهنگ ظلم‌ستيزی و مقاومت در برابر ظلم را در جهان حاكم كرد و اين فرهنگ ديروز در جنگ 33 روزه در لبنان و امروز در مقاومت قهرمانانه مردم مظلوم غزه در فلسطين آشكار شد».
 
نماينده تهران در مجلس خطاب به رئيس‌جمهور جديد آمريكا، گفت:‌ «اگر اوباما بر شعار تحول و تغيير صادق است و اگر حقيقت است در پی برقراری صلح در جهان است بايد بداند صلح در فلسطين تنها به شرط عدالت به دست می‌آيد و آمريكا و رژيم صهيونيستی بايد بدانند كه دنيای اسلام دنيای ديگری شده است».
 
حداد عادل به اقدام نخست‌وزير تركيه در اجلاس داووس اشاره كرد و گفت: «سخنان شجاعانه رجب طيب اردوغان نخست‌ وزير تركيه به رژيم صهيونيستی در اجلاس داووس گواه بارز تحولی است كه در جهان اسلام پديد آمده است و اين سخنان نه تنها سخنان مردم تركيه بلكه حرف همه مردم مسلمان جهان بود و بنده به عنوان نماينده مجلس از ايشان تشكر می‌كنم». 

وی افزود: «آقای اردوغان با مواضع اسلامی خود نشان داد كه نماينده واقعی مردم تركيه است و ای كاش رهبران عرب نيز با تاسی از نخست‌وزير تركيه حرف ملت‌های خودرا به زبان می‌آوردند و جنايات رژيم صهيونيستی را محكوم می‌كردند».
 
نماينده تهران در پايان تصريح داشت: «وظيفه خود می‌دانم از ملت مسلمان و شجاع تركيه كه با اخراج تيم ورزشی رژيم صهيونيستی و استقبال از اردوغان وفاداری و ايمان خود را به اسلام و مخالفت خود را نسبت به رژيم صهيونيستی نشان داد، سپاسگذاری كنم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین