کد خبر: ۸۳۹۹۱۸
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱

حمله اف. بی. آی به آپارتمانی در برج‌های ترامپ

یک نشریه آمریکایی گزارش داد، ماموران دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف.بی.آی) به یک آپارتمان در مجتمع "برج‌های ترامپ" در محله "سانی آیلز بیچ"، محله‌ای در حومه شهر میامی که با نام مستعار "مسکوی کوچک" مشهور است، یورش بردند.
حمله اف. بی. آی به آپارتمانی در برج‌های ترامپ
آفتاب‌‌نیوز :

 تعلق این واحد آپارتمانی به یک شرکت روس باعث به راه افتادن گمانه‌زنی‌های شدید در رسانه‌های اجتماعی درخصوص اینکه به صورت بالقوه با دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا مرتبط بوده، شده است.

به گزارش پایگاه راشاتودی، بر اساس گزارش نشریه میامی هرالد، تیمی از ماموران اف.بی.ای و پلیس محلی شهر میامی به واحد 4102 در برج ترامپ III واقع در خیابان کالینز در روز پنجشنبه یورش بردند و دلایل این یورش هنوز به صورت علنی اعلام نشده است. در ویدیویی از این اتفاق که به دست روزنامه میامی هرالد رسید نشان داده شد سه مامور در داخل این آپارتمان گشت می‌زنند.

یک سخنگوی اف.بی.آی تنها تصدیق کرد،‌ این سازمان "در حوالی این محل به اجرای ماموریت اعمال قانون با حکم دادگاه اقدام کرده است."

اسناد مالکیت مربوط به محله "دید کانتی" شهر میامی نشان می‌دهند، این واحد آپارتمانی گرانقیمت متعلق به یک شرکت صوری به نام شرکت "MIC-USA LLC" است که بالغ بر یک دهه در اختیار اولگ پاتسولیا و آگوندا ماکیوا، دو تاجر روسی بود.

این دو تاجر در سال 2020 از بابت اتهام قصور در رهن خود تحت تعقیب قرار گرفتند اما این شکایت سریعا حل و فصل شد.

با توجه به مطرح شدن نام ترامپ و روسیه در گزارشها درباره این یورش، بسیاری از منتقدان این رئیس جمهور سابق آمریکا در رسانه‌های اجتماعی درباره این یورش ماموران گمانه زنی کرده و برخی تئوری‌های توطئه را مطرح کردند.

یک کاربر در رسانه‌های اجتماعی در واکنش به این گزارش نوشت: "ماموران اف.بی.آی به یک آپارتمان در برجهای ترامپ در فلوریدا که در تملک روسها بوده، یورش بردند. دارم فکر می‌کنم که کل قضیه روسیه ابدا یک حقه نبوده است."

کاربری دیگر نیز نوشت: "رئیس جمهور اوباما، هیلاری کلینتون، هانتر بایدن، و بسیاری از دیگر آمریکایی هایی که با روسها رقاصی نکرده‌اند با مشکل یورش ماموران اف.بی.آی به املاکشان روبرو نشدند."

مجتمع برجهای ترامپ نه به این نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوریخواه آمریکا تعلق دارد و نه توسط او مدیریت می‌شود. او صرفا به مالکان آن مجوز استفاده از نامش را همچون مجوزی که برای ده‌ها مجتمع مشابه دیگر در سراسر جهان صادر کرده، داده است. همچنین این که  مالکانی روس برای این واحد آپارتمانی در محله سانی آیلز بیچ به دلیل معروفیت این منطقه به "مسکوی کوچک" به سبب داشتن جمعیتی بزرگ از روسها، وجود دارد نیز مساله ای غیر عادی نیست.

برخی کاربران آگاه تر در توئیتر با اشاره به چندین شرکت ثبت شده در این ایالت به نام پاتسولیا، پیش بینی کردند که این حمله با نقض تحریم‌ها ارتباط دارد. گزارش شده است که مهاجران روسی ساکن در این منطقه از زمان آغاز عملیات نظامی مسکو در اوکراین در سال گذشته میلادی، بیم مصادره اموالشان توسط مجریان قانون در آمریکا را داشته‌اند.

همسر پاتسولیا، به میامی هرالد که با او تماس گرفت ادعا کرد که "نمی داند" موضوع این یورش "درباره" چیست و اذعان داشت که وکیل خانواده به او توصیه کرده است که سکوت کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین