کد خبر: ۸۳۹۹۸
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۹:۴۰
در دیدار با رئیس دفتر سیاسی حماس عنوان شد:

رهبر انقلاب: مقاومت باید آماده آغاز مجدد جنگ احتمالی باشد

محاکمه سران رژیم صهیونیستی باید به طور جدی پیگیری شود
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آقای خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس عصر امروز به حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی رسید و گزارش کاملی از جنگ 22 روزه غزه و پیروزی مقاومت اسلامی و تحولات سیاسی مربوط به این جنگ ارائه کرد.

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، حضرت آیت‌الله ‌خامنه‌ای در این دیدار ضمن تبریک مجدد پیروزی مقاومت اسلامی بر دشمن صهیونیستی در جنگ غزه تأکید کردند: «مردم غزه و مقاومت اسلامی همه ما را سرافراز کردند و با صبر و استقامت خود، این امتحان بزرگ و بسیار سخت را با موفقیت پشت سر گذاشتند».

ایشان حادثه بسیار عظیم پیروزی مردم غزه در مقابل ارتش رژیم صهیونیستی را نتیجه ایمان و جهاد دانستند و با قدردانی از مجاهدت و ایستادگی برادر مجاهد اسماعیل هنیه نخست وزیر دولت فلسطین خاطرنشان کردند: «امیدواریم به برکت ایمان و جهاد مردم فلسطین، خداوند این پیروزی را مقدمه پیروزیهای آینده قرار دهد».

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه جنگ در غزه هنوز پایان نیافته است و جنگ سیاسی و همچنین جنگ تبلیغاتی و روانی همچنان ادامه دارد، افزودند: «مقاومت اسلامی باید با هوشیاری و تدبیر برای همه احتمالات و شرایط، حتی احتمال آغاز مجدد جنگ آمادگی کامل داشته باشد».

حضرت آیت الله ‌خامنه‌ای با اشاره به تلاش دشمن در جنگ سیاسی برای دستیابی به آن چیزی که در صحنه جنگ نظامی‌ به دست نیاورده است تأکید کردند: «باید در صحنه سیاسی نیز همان روحیه استقامت، آمادگی و مجاهدت حفظ شود».

ایشان با تأکید بر لزوم آغاز هر چه سریعتر باز سازی غزه و آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای کمک در این عرصه، به جنگ روانی و تبلیغاتی دشمن اشاره کردند و افزودند: «دشمن در این جنگ تلاش می‌کند تا با وارونه جلوه دادن حقایق، حماس و مقاومت اسلامی را مسئول رنج و محنت مردم غزه معرفی کند و متأسفانه برخی دولت‌های عربی همسایه غزه نیز به این فضا دامن می‌زنند».

رهبر انقلاب اسلامی خاطر نشان کردند: «تنها راه مقابله با این جنگ روانی و تبلیغاتی، بیان صریح مواضع به حق مقاومت اسلامی و مردم فلسطین است تا تلاش دشمن به نتیجه نرسد».

حضرت آیت الله ‌خامنه‌ای افزودند: «حماس و مقاومت اسلامی باید از رسانه های کشورهای عربی برای پوشش تبلیغاتی این مواضع حق، مطالبه کنند».

ایشان همچنین پیگیری مسئله محاکمه سران رژیم صهیونیستی به دلیل ارتکاب جنایات جنگی را مهم ارزیابی و تأکید کردند: «باید به طور جدی این مسئله پیگیری شود».

رهبر انقلاب اسلامی این مسائل را ادامه جهاد غزه دانستند و افزودند: «مجاهدت نیازمند قاطعیت و صراحت است و در چنین شرایطی است که نصرت الهی بدون شک نتیجه مجاهدت خواهد بود».

حضرت آیت‌الله ‌خامنه‌ای با تجلیل از شهدای غزه از جمله شهید صیام وزیر امور داخلی دولت فلسطین، از خداوند متعال برای خانواده شهدا به ویژه خانواده کودکان معصوم شهید، صبر و اجر مسئلت کردند.

در این دیدار آقای خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس ضمن ارائه گزارش کاملی از تحولات نظامی‌و سیاسی مربوط به جنگ غزه، و بعد از پایان جنگ،گفت: «جمهوری اسلامی ایران بیشترین حمایتها را از مردم غزه داشته است و من به نمایندگی از مردم غزه و مقاومت اسلامی فلسطین از حمایتهای سیاسی و معنوی حضرتعالی و ملت بزرگ و سرافراز ایران تشکر و قدردانی می‌کنم».

وی تأکید کرد: «قطعاً جمهوری اسلامی ایران در پیروزی مردم غزه، سهم بزرگی دارد و در این پیروزی شریک است».

رئیس دفتر سیاسی حماس پیروزی مردم غزه بر دشمن صهیونیستی را معجزه ای از معجزات الهی خواند و خاطرنشان کرد: «در آن شرایط بسیار سخت و غیرقابل توصیف، مردم غزه با توکل بر خداوند و با تکرار مداوم آیه «حسبنا الله و نعم الوکیل» پایداری و مقاومت کردند و خداوند هم پیروزی را به این مردم مؤمن و مقاوم عنایت کرد».

آقای خالد مشعل افزود: «انشاءالله پیروزی جنگ غزه مقدمه آزادی کامل فلسطین و قدس شریف خواهد بود». 

وی همچنین با اشاره به شکست دشمن صهیونیستی در تحمیل شروط خود در زمان جنگ و اعلام بدون قید و شرط آتش بس و عقب نشینی از غزه خاطر نشان کرد: «اکنون جنگ سیاسی و جنگ شکستن محاصره غزه و بازگشایی گذرگاهها آغاز شده است و با وجود همه فشارها و جنگ روانی، دولت فلسطین و مقاومت اسلامی هیچیک از شروط دشمن صهیونیستی از جمله التزام به توافقنامه سال 2005 میلادی درخصوص گذرگاه رفح و آتش‌بس دائم را نپذیرفته و نخواهد پذیرفت».

رئیس دفتر سیاسی حماس، بازسازی غزه را اولویت نخست دولت فلسطین برشمرد و افزود: «آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌خواهند با ممانعت از بازسازی غزه موجب نارضایتی و یأس مردم شوند اما ما به هر طریق ممکن، بازسازی غزه را آغاز خواهیم کرد و نخواهیم گذاشت تلاشهای آنها به نتیجه برسد».
 
آقای خالد مشعل ضمن قدردانی از تلاشهای جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری همایش بین‌المللی بازسازی غزه، تأکید کرد: «خط استراتژیک مقاومت اسلامی و گروههای فلسطینی، مقاومت و جهاد در مقابل دشمن صهیونیستی است و لحظه‌ای از این هدف دست برنخواهند داشت».

در این دیدار همچنین گزارشی از وضع داخلی غزه و الطاف الهی و امدادهای غیبی و روحیه مقاومت مردم در طول جنگ غزه بیان شد.

حضرت آیت‌الله ‌خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین در دیدار گروهی از زندانیان آزاد شده از بند رژیم‌های مستبد با اشاره به لحظات دشوار و تلخ دوران اسارت خاطرنشان کردند: «شما با مجاهدت و صبر خود در زندان، نهضت عظیم و جهانی بیداری اسلامی را گام‌هایی به پیش بردید ضمن آنکه هرلحظه از مقاومت شما، نزد خداوند مأجور و دارای حسنه است».

حضرت آیت الله ‌خامنه‌ای با مقایسه وضع کنونی رژیم صهیونیستی و دولت امریکا با بیست سال قبل خاطرنشان کردند: «قدرت‌های سلطه گری که چندی پیش خود را در نهایت عظمت می‌دیدند اکنون احساس ضعف و زوال می‌کنند و با استمرار این مجاهدتها، نشانه‌های پیروزی و قدرت الهی بیش از پیش ظاهر خواهد شد».

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر شکست ناپذیری راه خدا و انبیاء الهی خاطرنشان کردند: «همان طور که خداوند به صبر و مقاومت مجاهدان لبنانی و فلسطینی برکت داد و آنان در جنوب لبنان و غزه پیروز شدند، دیگر مجاهدان نیز انشاء‌الله طعم شیرین پیروزی را خواهند چشید».

در این دیدار سمیر قنطار، شیخ عبدالکریم عبید و مصطفی دیرانی مجاهدان آزاد شده از بند رژیم صهیونیستی، «جبار موات کسار» و «فاضل الموسوی» زندانیان آزاد شده از بند رژیم بعثی صدام و تعدادی از زندانیان آزاد شده از بند رژیم‌های مستبد و خانواده‌های آنان حضور داشتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین