کد خبر: ۸۴۰۰۸۷
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۸

زلنسکی به تعویق انتخابات در اوکراین اشاره کرد

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفت تا زمانی که حکومت نظامی در این کشور به قوت خود باقی است، هیچ انتخاباتی برگزار نخواهد کرد.
زلنسکی به تعویق انتخابات در اوکراین اشاره کرد
آفتاب‌‌نیوز :

رئیس جمهور اوکراین به واشنگتن پست گفت:در این شرایط و در حالی که حکومت نظامی برقرار است، در بحبوحه خصومت‌های جاری با روسیه، هیچ رأی‌گیری برگزار نمی‌شود و این به این معناست که انتخابات واقعاً به موقع برگزار نخواهد شد. اگر حکومت نظامی داشته باشیم، نمی توانیم انتخابات داشته باشیم. قانون اساسی هر گونه انتخابات در زمان حکومت نظامی را ممنوع کرده است.

این کشور قرار است در ماه اکتبر انتخابات پارلمانی و اوایل سال آینده میلادی انتخابات ریاست جمهوری برگزار کند.

به گزارش ولودیمیر زلنسکی، زلنسکی به خبرنگاران گفت: اگر حکومت نظامی وجود نداشته باشد، [انتخابات] برگزار خواهد شد. طبق قانون اساسی اوکراین بعد از پایان حکومت نظامی فکر کنم ۹۰ روز بعد از آن، انتخابات برگزار میشودفکر کنم چنین چیزی باشد در واقع درست یادم نیست. 

عدم اطمینان در مورد انتخابات آتی در این کشور به دلیل درگیری با روسیه از یک سال پیش افزایش یافته است. کی یف بر سر این درگیری حکومت نظامی وضع کرد، در حالی که زلنسکی و حزب حاکم او به بهانه مبارزه با روسیه و حامیان ادعایی آن در داخل کشور، به طور فزاینده ای قدرت خود را تشدید کردند. از زمان آغاز خصومت ها در فوریه سال گذشته، کی یف قوانین مخالف سیاسی را جرم انگاری کرده، چندین حزب سیاسی مخالف را ممنوع کرده و سانسور شدیدی را بر رسانه ها و اینترنت اعمال کرده است. مقامات این کشور حتی کلیسای ارتدکس رسمی اوکراین (UOC) را به دلیل روابط ادعایی آن با روسیه مورد آزار و اذیت قرار داده اند، علیرغم اینکه کلیسا روابط رسمی خود را با مسکو در اوایل درگیری های جاری قطع کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین