کد خبر: ۸۴۰۳۰
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۱:۱۹

تلاش انگلیس و چین در حل بحران اقتصادی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «ون جیابو» رئیس‌جمهور چین دوشنبه در انتهای سفر خود با «گوردون براون» نخست‌وزیر انگلیس دیدار کرده و درباره بحران اقتصادی مذاکراتی خواهد داشت.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، سفر سه روزه رئیس‌جمهور چین که از شنبه آغاز شد با تظاهرات فعالان حقوق بشر علیه رفتار چین با مردم تبت همراه بود. در تظاهرات یکشنبه 5 نفر دستگیر شدند. 

در حالی که عده‌ای از معترضین سعی در ایجاد مانع بر سر راه ون به سفارت چین داشتند در عین حال رئیس‌جمهور چین با استقبال طرفدارانش در محله چینی‌ها روبرو شد.

رئیس‌جمهور چین در ادامه حضورش در لندن با «تونی بلر»نخست وزیر پیشین انگلیس دیدار کرد وی همچنین با «دیوید کامرون» رهبر حزب محافظه‌کار به مدت 45 دقیقه درباره بحران اقتصادی و تغییرات جوی صحبت کرد. 

«گوردون براون» در دیدار با ون بر اهمیت روابط چین و بریتانیا تاکید کرد: «چین و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس باید در حل بحران اقتصادی به صندوق جهانی پول کمک کنند».
 
رئیس‌جمهور چین نیز بر پیشبرد همکاریهای دوجانبه و سرمایه‌گذاری انگلیس در چین و ارائه تکنولوژی بیشتر از بریتانیا به کشورش شد. در اجلاس کشورهای صنعتی مروف به گروه 20 در ماه آوریل دو کشور حضور خواهند داشت و درباره بحران اقتصادی مذاکرات بیشتری خواهند داشت. ون در ادامه سفر خود به آلمان، اسپانیا و بروکسل خواهد رفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین