کد خبر: ۸۴۰۳۵۶
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۲

عادت شیرین پرسپولیس؛ قهرمانی در هفته پایانی

شانس بالای قهرمانی پرسپولیس فقط روی کاغذ نیست و سرخ‌پوشان هر زمان که سرنوشت قهرمانی‌شان به هفته پایانی لیگ برتر رسیده‌اند به شکلی دراماتیک قهرمان شده‌اند!
عادت شیرین پرسپولیس؛ قهرمانی در هفته پایانی
آفتاب‌‌نیوز :

سرنوشت قهرمانی لیگ بیست و دوم به هفته پایانی کشیده شده و دو تیم پرسپولیس و سپاهان شانس قهرمانی دارند.

از آنجایی که پرسپولیس یک امتیاز بیشتر از سپاهان دارد، روی کاغذ تیم تهرانی شانس بیشتری برای قهرمانی دارد. این شانس البته فقط روی کاغذ نیست و پرسپولیس هر زمان که سرنوشت قهرمانی‌اش به هفته پایانی لیگ برتر رسیده به شکلی دراماتیک قهرمان شده است!

باور نمی‌کنید به این دو مثال بارز توجه کنید:

قهرمانی با افشین قطبی در ثانیه های پایانی

هواداران پرسپولیس و همین طور سپاهان اصفهان خوب به خاطر دارند؛ قرمزهای پایتخت  به یکی از دراماتیک ترین قهرمانی‌های خود دست پیدا کردند. پرسپولیس در لیگ هفتم با کسر ۶ امتیاز به دلیل شکایت رافائل ادریو مواجه شد ولی با این حال سرخ‌ها تهرانی خود را در کوس قهرمانی قرار دادند و در جدول تا پایان هفته سی و سوم به رتبه دومی رسیدند.

سپاهانی‌ها به دلیل اینکه هواداران این تیم نارنجکی پرتاب کرده بودند و آن نارنجک به چشم یک سرباز برخورد کرده بود، با کسر ۵ امتیاز مواجه شدند که البته مدتی بعد این حکم تغییر کرده و ۳ امتیاز از زردهای اصفهانی کم شد. سپاهان زمانی که به مصاف پرسپولیس می‌رفت، با ۵۸ امتیاز صدرنشین لیگ برتر بود.

همه چیز به هفته پایانی و جدال سرنوشت‌ساز پرسپولیس و سپاهان صدرنشین کشیده شد. سپاهان در آستانه کسب دومین عنوان قهرمانی خود بود. محسن خلیلی خیلی زود و در دقیقه ۱۷ آن دیدار پرسپولیس را پیش انداخت اما گل او با ضربه احسان حاج‌صفی پاسخ داده شد. بازی در لحظات پایانی وقت های اضافی بود و اعضای تیم سپاهان آماده ورود به زمین بودند تا جشن و شادی کنند ولی آخرین موقعیت پرسپولیس با ضربه سر سپهر حیدری تبدیل به گل شد تا شاگردان افشین قطبی با ۵۹ امتیاز و بالاتر از سپاهان عنوان قهرمانی را از آن خود کنند.

قهرمانی دراماتیک در روز آخر با علی پروین

یازدهم آبانماه سال ۱۳۸۰ دوره اول لیگ حرفه‌ای (لیگ برتر) کشور با حضور ۱۴ تیم پرسپولیس، استقلال، پاس، پیکان و سایپا از تهران، ذوب آهن و سپاهان از اصفهان، برق و فجرسپاسی از شیراز، ملوان بندرانزلی و استقلال رشت، فولاد اهواز، ابومسلم مشهد و تراکتورسازی برگزار شد که در نهایت با قهرمانی دراماتیک پرسپولیس به پایان رسید.

سرخپوشان تهران که تا پایان هفته بیست و پنجم (ماقبل پایانی) با ۴۶ امتیاز پائین تر از استقلال ۴۸ امتیازی در رده دوم جدول قرار داشتند، با ناامیدی تمام در آخرین دیدار برابر فجرسپاسی به میدان رفتند زیرا کمتر کسی احتمال از دست دادن امتیاز توسط آبی‌پوشان برابر ملوان پایین جدول را می‌داد.

اما در روز هفتم خردادماه سال ۱۳۸۱ (۲۶ می سال ۲۰۰۲) اتفاق جالبی در فوتبال رقم خورد. استقلالی‌ها که از قهرمانی خود مطمئن بودند، در انزلی برابر تیم ملوان که در رده دوازده جدول قرار داشت، تن به شکست یک بر صفر دادند تا پرسپولیسی‌ها در ورزشگاه آزادی با گل دقیقه ۶۲ ابراهیم اسدی و پیروزی یک بر صفر مقابل تیم فجرسپاسی، جام قهرمانی را در هفته پایانی و در اوج ناامیدی بالای سر ببرند.

در پایان آن مسابقات شاگردان علی پروین با ۴۹ امتیاز از ۲۶ مسابقه (۱۳ برد، ۱۰ تساوی، ۳ باخت، ۳۶ گل زده و ۲۳ گل خورده) قهرمان شدند و استقلال با ۴۸ امتیاز ناکام بزرگ نخستین دوره لیگ برتر لقب گرفت. ضمن اینکه تیم‌های فولاد اهواز با ۴۵ امتیاز، پاس تهران با ۴۳ امتیاز و ابومسلم مشهد با ۴۰ امتیاز به ترتیب در رده‌های سوم تا پنجم را از آن خود کردند. این آخرین قهرمانی علی پروین با پرسپولیس بود.

حالا یحیی گل محمدی در شرایط خاصی قرار گرفته است. سرمربی پرسپولیس خوب می‌داند علی پروین و افشین قطبی چگونه در روز آخر با پرسپولیس، قهرمانی دراماتیکی را تجربه کردند و حالا او می‌خواهد این تجربه شیرین را با شاگردانش تکرار کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین