کد خبر: ۸۴۰۴۹۹
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۳

هواشناسی ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲/ پیش بینی بارش باران و افزایش دما

رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن تشریح وضعیت جوی کشور طی پنج روز آینده، از بارش باران در نقاط مختلف کشور براثر ورود سامانه بارشی جدید و افزایش دما در نوار شمالی کشور خبر داد.
هواشناسی ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲/ پیش بینی بارش باران و افزایش دما
آفتاب‌‌نیوز :

صادق ضیائیان در گفتگو با ایسنا، درباره وضعیت جوی کشور طی چند روز آینده اظهار کرد: چهارشنبه (۲۷ اردیبهشت‌ماه) در ارتفاعات البرز مرکزی، شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، شرق خراسان رضوی و جمعه (۲۹ اردیبهشت) در شمال اردبیل، برخی نقاط بوشهر بارش پراکنده، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: از روز جمعه تا دوشنبه (۲۹ اردیبهشت تا ۱ خردادماه) با ورود سامانه بارشی به کشور در استان‌های واقع در نیمه غربی، دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز، بخش‌هایی از مرکز، جنوب و روز یکشنبه (۳۱ اردیبهشت) در شرق و جنوب شرق کشور سبب رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، خیزش گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد که شدت فعالیت این سامانه روز‌های شنبه و یک‌شنبه (۳۰ و ۳۱ اردیبهشت) در شمال غرب و غرب کشور است.

ضیائیان ادامه داد: از لحاظ دمایی در نوار شمالی کشور تا روز شنبه روند افزایش دما را خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: فردا شرق خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز مواج خواهد بود.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۸ اردیبهشت ماه) صاف همراه با وزش باد گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۳۰ درجه سانتیگراد و در روز جمعه (۲۹ اردیبهشت) صاف گاهی وزش باد در شب افزایش باد و افزایش ابر با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان همچنین اعلام کرد که طی امروز و فردا (۲۷ و ۲۸ اردیبهشت)، زنجان و شهرکرد با دمای ۱ و ۴ درجه سانتیگراد سردترین و اهواز با دمای ۳۹ و ۴۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین مرکز استان کشور هستند.

سامانه بارشی جمعه وارد کشور می‌شود

سازمان هواشناسی نیز با هشدار افزایش گرادیان فشاری در سطح زمین برای برخی استان‌ها از ورود سامانه بارشی طی روز جمعه به کشور و تقویت آن طی هفته آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مطابق پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در ارتفاعات البرز مرکزی، شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و شرق خراسان رضوی و جمعه در شمال اردبیل و برخی مناطق استان بوشهر بارش پراکنده، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی همراه با گردوخاک پیش‌بینی شده است.

از روز جمعه تا دوشنبه هفته آینده با ورود سامانه بارشی به کشور در استان‌های واقع در نیمه غربی، دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز، بخش‌هایی از مرکز و جنوب و روز یکشنبه در شرق و جنوب شرق رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، بارش تگرگ در مناطق مستعد و گردوخاک روی می‌دهد. شدت فعالیت سامانه بارشی برای روز‌های شنبه و یکشنبه هفته آینده برای شمال غرب و غرب کشور است.

از لحاظ دمایی نیز تا شنبه آینده روند افزایش دما در نوار شمالی کشور پیش بینی شده و روز پنجشنبه شرق خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.

توصیف سامانه: افزایش گرادیان فشاری در سطح زمین

زمان پایان: ظهر چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۲/۲۷

نوع مخاطره: وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، در نواحی مستعد گردوخاک و کاهش کیفیت هوا

منطقه اثر:

چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۲/۲۷: شمال سیستان و بلوچستان و شرق کرمان.

اثر مخاطره: احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون‌شهری از جمله سقوط بنر، تابلو‌های تبلیغاتی، داربست‌ها، سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال، در مناطق مستعد خیزش گردوخاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا.

توصیه: احتیاط در تردد جاده ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین