کد خبر: ۸۴۰۵۶۴
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹

دادگاه اردن نماینده پارلمان را به قاچاق سلاح به کرانه باختری متهم کرد

دادگاه امنیت کشور اردن، یکی از نمایندگان پارلمان این کشور را که مصونیت قضایی وی لغو شده بود، به تلاش برای قاچاق سلاح از اردن به کرانه باختری اشغالی متهم کرد.
دادگاه اردن نماینده پارلمان را به قاچاق سلاح به کرانه باختری متهم کرد
آفتاب‌‌نیوز :

علی المبیضین، وکیل مدافع عماد العدوان، نماینده پارلمان اردن گفت، پس از اینکه نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی ماه گذشته او را با داشتن سلاح گرم و طلا در یک گذرگاه مرزی دستگیر کردند، در دادگاه امنیت کشور حاضر شد و مورد بازجویی قرار گرفت.

وی گفت، دادگاه العدوان را به دو اتهام صادرات سلاح به قصد استفاده غیرقانونی که چهار بار تکرار شده و انجام اعمالی که موجب اخلال در نظم عمومی و تهدید امنیت جامعه می‌شود، متهم کرد.

العدوان در صورت محکوم شدن به این دو اتهام، طبق قانون مبارزه با تروریسم، با مجازات تا ۱۵ سال زندان مواجه خواهد شد.

به گزارش روزنامه القدس العربی، رژیم صهیونیستی هفتم ماه میلادی جاری العدوان را به دولت اردن تحویل داد و پارلمان هم بنا به درخواست دادستانی کل دادگاه امنیت کشور مصونیت قضایی او را لغو کرد.

وزارت امور خارجه اردن ۲۳ آوریل اعلام کرد که مقامات صهیونیستی العدوان را در پی تلاشش برای قاچاق مقادیری سلاح و طلا از اردن به کرانه باختری اشغالی بازداشت کرده‌اند.

در آن زمان رسانه‌ های صهیونیستی اعلام کردند، مقامات العدوان را در پل الملک حسین هنگام سفرش به سمت کرانه باختری متوقف کردند و مقداری سلاح و طلا در خودرو وی کشف و ضبط کردند.

العدوان ۳۵ ساله، وکیل دادگستری و عضو کمیته فلسطین در پارلمان اردن است و مواضع سیاسی مخالف با دولت دارد.

اردن و رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۹۴ پیمان صلح منعقد کردند؛ اما به دلیل تنش‌های موجود، روابط سردی با یکدیگر دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین