کد خبر: ۸۴۰۵۷
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۵:۱۰

ادامه رایزنی‌ها در زیمبابوه برای تشکیل دولت وحدت ملی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جنبش تغییر دموکراتیک زیمبابوه روز دوشنبه اعلام کرد به منظور حل و فصل مسائل باقیمانده فردا با مقامات حزب «زانو- پی.اف»، وابسته به رابرت موگابه رئیس جمهور این کشور دیدار خواهد کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، نلسون چامیسا (Nelson Chamisa)، سخنگوی حزب مخالف جنبش تغییردموکراتیک گفت: «این حزب به منظور حل و فصل موضوعات مهم و نیز فراهم کردن زمینه برای تشکیل دولت وحدت ملی که مدتها است به تاخیر افتاده است،‌ فردا سه شنبه با مقامات حزب وابسته به رابرت موگابه رئیس جمهور گفتگو خواهد کرد».

وی ابراز امیدواری کرد پس از بحث و تصویب اصلاح قانون اساسی و فراهم امدن امکان تشکیل دولت وحدت ملی، مسائل مهم باقیمانده، به طور مسالمت آمیز حل و فصل شود.

آزادی فوری فعالان مخالف،‌ تقسیم مساوی سمت‌ها و شغل‌های وزارتی در میان احزاب و اصلاح قانون اساسی از جمله موضوع‌های مهمی است که این حزب وابسته به مورگان چنگرای انتظار دارد در نشست فردا مطرح شود.

در صورت تصویب اصلاح قانون اساسی در نشست فردا،‌ «مورگان چنگرای»، رهبر حزب جنبش تغییرات دموکراتیک و «آرتور موتامبارا» (Arthur Mutambara)، رهبر یک حزب کوچک منشعب از حزب چنگرای، هفته آینده به ترتیب باید به عنوان نخست وزیر و معاون نخست وزیر سوگند یاد کنند.

جنبش تغییر دموکراتیک روز جمعه درباره پیوستن به دولت وحدت ملی با ریاست جمهوری موگابه و پایان دادن به بن بست ایجاد شده پس از امضای توافقنامه تقسیم قدرت در چهار ماه گذشته تصمیم گیری کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین