کد خبر: ۸۴۰۶۰۱
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱

آغاز ساعت کاری ادارات همدان طبق مصوبه دولت خواهد بود

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری همدان با تأکید بر اینکه براساس مصوبه هیأت وزیران آغاز ساعت کاری ادارات استان همدان از ۱۵ خرداد ۶ صبح خواهد بود، گفت: مصوبه هیأت وزیران تکلیف را بر همه مشخص کرده است و باید براساس آن اقدام شود.
آغاز ساعت کاری ادارات همدان طبق مصوبه دولت خواهد بود
آفتاب‌‌نیوز :

محمدرضا میرصفدری اظهار کرد: ساعت کاری ادارات استان در حال حاضر ۷ صبح تا ۱۴:۳۰ است اما براساس بند ۴ مصوبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ ، از تاریخ ۱۵ خرداد کارکنان تمامی دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند از ساعت ۶ تا ۱۳ در محل کار خود حاضر باشند.

وی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه همدان یکی از استان های سردسیر است که نیازی به استفاده از سیستم‌های سرمایشی در ادارات ندارد، نمی‌توان به صورت استانی درباره تغییر ساعت ادارات تصمیم گرفت؟ تصریح کرد: ممکن است تفاسیر مختلفی در این زمینه باشد اما فصل الخطاب استان ها مصوبه دولت است.

به‌گزارش ایسنا، همدان یکی از استان های سردسیر کشور است که تا پایان خرداد هوای خنک و مطبوعی دارد که نیازی به استفاده از کولر در آن وجود ندارد و امسال نیز با وجود اینکه دومین ماه سال ۱۴۰۲ رو به پایان است اما همچنان هوای سردی بر همدان حاکم است و حتی در برخی از منازل مردم سیستم های گرمایشی خود را روشن کرده‌اند.

تغییر ساعت کاری ادارات در سال های اخیر با هدف صرفه‌جویی و مدیریت مصرف انرژی در زمستان و تابستان اعمال می‌شود که این تصمیم با توجه به متغییر بودن پارامترهای آب و هوایی در نقاط مختلف کشور این تصمیم نباید برای همه استان ها یکسان باشد بنابراین دولت در تصمیم گیری‌های این‌چنینی باید اختیاراتی به استان ها دهد تا استان های سردسیر همچون همدان با توجه به شرایط آب و هوایی خود تصمیم به تغییر ساعت کاری ادارات بگیرند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین