کد خبر: ۸۴۰۶۴۸
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴

انتقام گیری خواستگار با هتک حیثیت در تلگرام!

رئیس پلیس فتا استان سمنان از شناسایی عامل هتک حیثیت در شبکه اجتماعی تلگرام خبر داد.  
انتقام گیری خواستگار با هتک حیثیت در تلگرام!
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ محمد رضا فدائیان ۲۷ اردیبهشت ماه با اعلام این خبر، اظهار کرد: یکی از شهروندان با تنظیم شکایت نامه در مرجع قضایی به پلیس فتا مراجعه و اظهار داشت : در شبکه اجتماعی تلگرام فردی با یک اکانت برای من مزاحمت های آزار دهنده ای ایجاد می کند : به همین منظور پرونده ای در این خصوص تشکیل و رسیدگی به آن در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت .

 وی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا باتوجه به اظهارات شاکی و مستندات جمع آوری شده ، با استفاده از سامانه های تخصصی در اختیار اقدامات فنی خود را در جهت شناسایی متهم یا متهمان سایبری آغاز کرده و در کمترین زمان ممکن هویت فرد مورد نظر را شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضایی متهم به پلیس فتا احضار شد .

 سرهنگ فدانیان افزود: پس از حضور متهم در پلیس فتا و روبرو شدن وی با مستندات غیرقابل انکار جمع آوری شده توسط کارشناسان این پلیس ، متهم لب به اعتراف گشود و عنوان کرد که مدتی است خواستگار شاکیه بوده و به دلیل جواب رد شنیدن ، قصد مزاحمت و آبروریزی داشته است ، که در همین راستا پرونده تکمیل و همراه متهم برای سیر مراحل قضایی به دادسرای عمومی و انقلاب استان سمنان ارسال شد .

 این مسوول انتظامی ضمن اشاره به ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی یادآوری کرد: مطابق قانون هر گاه کسی به وسیله تلفن یا دستگاه های مخابراتی دیگر برای اشخاص ایجاد مزاحمت نماید ، مجرم محسوب شده و مجازات متناسب برای آن در نظر گرفته شده است و لازم است کاربران اینترنتی در خصوص کسب آگاهی از قوانین موجود در حوزه فضای مجازی توجه لازم را داشته باشند .

 رئیس پلیس فتا استان سمنان با اشاره به لزوم حفظ هوشیاری کاربران هنگام فعالیت در فضای مجازی ، از عموم مردم خواست در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی WWW.CYBERPOLICE.IR گزارش کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین