کد خبر: ۸۴۰۶۵۳
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲

آغاز نشست وزرای خارجه عرب در جده با حضور سوریه

در حالی که نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب امروز چهارشنبه در شهر جده عربستان با حضور سوریه آغاز به کار کرد، وزیر خارجه سوریه نیز تایید کرد که اسد در اجلاس روز جمعه سران عرب شرکت می‌کند.
آغاز نشست وزرای خارجه عرب در جده با حضور سوریه
آفتاب‌‌نیوز :

نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب امروز چهارشنبه در شهر جده عربستان آغاز شد.

سی‌ و دومین دور عادی نشست‌های مقدماتی اجلاس سران عربی در سطح نمایندگان و وزرا طی روز سه‌شنبه و چهارشنبه با هدف بررسی مهمترین مسایلی که سران این کشورها در نشست پس فردا جمعه خود در ریاض مطرح خواهند کرد، آغاز شد.

فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه یک روز مانده به نشست وزرای خارجه، برای حضور در این نشست‌ها وارد عربستان شد.

سوریه از سال ۲۰۱۱ در نشست‌های اتحادیه عرب حضور نداشته است.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از فیصل مقداد اعلام کرد، حضور سوریه در این اجلاس فرصت جدیدی است تا دمشق به اعراب بگوید به گذشته نگاه نمی‌کند و نگاهش تنها به سوی آینده است.

همچنین وزیر خارجه سوریه در حاشیه نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب با عبدالله بوحبیب، وزیر خارجه دولت موقت لبنان دیدار کرد.

فیصل مقداد، بعد از این دیدار در جده تایید کرد که «بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه برای شرکت در اجلاس سران کشورهای عربی اینجا خواهد بود.»

در این باره پیشتر رامز القاضی، خبرنگار شبکه ماهواره‌ای الجدید در جده، حضور بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در اجلاس سران عربی را تایید کرد و گفته بود که اسد مستقیما بدون ورود به ریاض، وارد جده خواهد شد.

او درباره دعوت از مسؤولان برای سفر به دمشق گفت: ما از هر مسؤولی استقبال می‌کنیم.

او خاطرنشان کرد: «همه کشورهای عربی ستاره هستند و ما به لطف حکمت، درایت و رهبری صحیح به وضعیت عادی‌مان به عنوان عرب بازمی‌گردیم.»

وی در مورد شرایط بازگشت آوارگان و بازسازی سوریه گفت: «هرکس که برای ما شرط می‌گذارد بهتر است این افکار را برای خودش نگه دارد، ما التماس نکرده و نخواهیم کرد. ما وارد جنگ علیه تروریسم شدیم و هر کسی که قصد کمک دارد، بسم‌الله ... ما استقبال می‌کنیم.»

وزیر خارجه سوریه بعد از دیدار با همتای لبنانی تاکید کرد: سوریه از هر مسؤول لبنانی که بخواهد به سوریه سفر کند استقبال می‌کند. ما در این دیدار درباره پرونده آوارگان با طرف لبنانی صحبت کردیم و گفتیم که سوریه از تمام سوری‌ها استقبال می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین