کد خبر: ۸۴۰۷۲
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۸۷ - ۲۳:۰۲

جنگ مترو و مونوریل ادامه دارد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب-گروه اقتصاد و صنعت: در حالی که اکثر کارشناسان برنامه ریزی شهری و شهرسازی بر اهمیت توجه و تمرکز بر سرمایه گذاری در مترو برای تقویت شبکه حمل و نقل تاکید دارند، دولت که رئیس آن از حامیان مونوریل محسوب می‌شود همچنان بر گنجاندن این سیستم‌ حمل و نقل ریلی هوایی در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر تهران پافشاری می‌کنند. 

علی نیکزاد، معاون عمرانی وزیر که از بررسی طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در شورای عالی ترافیک خبر داده گفته است: «این طرح با اصلاحاتی که مورد نظر وزارت کشور و شهرداری تهران است، در حال بررسی است. در این طرح تاکید شده که مترو فقط زیرزمین حرکت نمی‌کند و باید از انواع دیگری از سیستم‌های حمل و نقل ریلی از جمله منوریل استفاده شود».

این اظهارات در حالی مطرح شد که شورای شهر تهران با منوریل مخالف است و آن را طرحی غیر عملی در تهران می‌داند. بر همین اساس محمد علی نجفی از اعضای این شورا امروز به صراحت اعلام کرد که نظر شورای شهر در مورد مونوریل تغییر نمی‌‏کند، مگر آن‌‏که معجزه‌‏ای شود و یک کارشناس آنها را در این زمینه مجاب کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر در مورد تغییر طرح جامع حمل‌‏و‌‏نقل و ترافیک تهران و گنجاندن مونوریل در این طرح، تاکید کرده است: «مونوریل برای تهران طرحی کارشناسی به حساب نمی‌‏آید و این وسیله در برابر مترو به هیچ عنوان قابل دفاع نیست».

عضو شورای شهر تهران تعلق‌‏‌‏خاطر برخی مسئولان دولت به مونوریل اشاره کرو و گفت: «مطالعاتی که پیرامون این پروژه انجام شده بر این امر صحه می‌‏گذارد که احداث مونوریل در تهران ضرورتی ندارد و حتی هر گونه ضرورتی هم نفی می‌‏کند و با امکانات محدوده دولت و شهرداری نمی‌‏توان در مورد آن بحث کرد».

به گفته نجفی مترو از نظر استحکام، حجم جابه‌‏جایی و استفاده درازمدت برای استفاده مسافران در تهران اولویت دارد در حالی‌‏که مونوریل تنها یک وسیله فانتزی بوده و مشکل حمل‌‏و‌‏نقل شهر تهران را برطرف نخواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین